به همت کانون بصائر؛ توزیع ۳۰۰ بسته فرهنگی میان کودکان مناطق محروم تبریز
به همت کانون بصائر؛ توزيع ۳۰۰ بسته فرهنگي ميان کودکان مناطق محروم تبريز

به همت کانون بصائر؛ توزیع ۳۰۰ بسته فرهنگی میان کودکان مناطق محروم تبریز

نيک مرد گفت: با همکاري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ۳۰۰ بسته با محتواي کتاب، لوازم تحرير، وسيله بازي و تغذيه اي ميان کودکان منطقه توزيع شده است.
شناسه خبر : 11460 تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «حسن نیک‌مرد» با اشاره به اقدام مسجد امام حسین(ع) پاسداران و موسسه قرآنی امام حسن(ع) برای تهیه بسته های مناسب برای کودکان این منطقه از شهر گفت: در این ایام که کودکان در خانه مانده و به اینترنت دسترسی نداشتند، کار تهیه و توزیع بسته های ویژه برای کودکان منطقه حاشیه شهر انجام شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری بصائر و مدیر مؤسسه قرآنی امام حسن(ع) تبریز ادامه داد: تاکنون با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و طی یک مرحله، 250 الی 300 بسته با محتوای کتاب، لوازم تحریر، وسیله بازی و تغذیه ای مختصر در بین کودکان این منطقه توزیع شده است.

نیکمرد با اشاره به رده سنی هدف برای توزیع بسته ها گفت: این بسته ها متناسب با رده سنی پیش دبستانی تهیه شده بودند که هر چند از لحاظ مادی، میزان قابل توجهی به شمار نمی روند اما می توانند بهانه ای برای شادی، سرگرمی و آموزش کودکان باشند که با همکاری نهادهای فرهنگی و خیران، توانایی تهیه بسته برای دیگر رده های سنی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر خیران، یاری گر این مجموعه برای تهیه و توزیع بسته های مشابه باشند، مسجد امام حسین(ع) و این موسسه قرآنی به راحتی توانایی شناسایی افراد نیازمند در مناطق حاشیه شهر را داشته و می توانیم اطلاعات مناسبی در این زمینه به خیران بدهیم تا کمک های مادی این افراد به نیازمندان واقعی منطقه برسد.

مدیر موسسه قرآنی امام حسن(ع) تبریز افزود: مجموعه های مردمی حاشیه شهر به دلیل مواجهه مستقیم با افراد نیازمند، می توانند این افراد را به راحتی شناسایی کرده و از طریق ارتباط گیری با خیران، نیازهای آنان را در حد توان برطرف کنند که در این زمینه نیازمند اعتماد بیشتر مردم و خیران به مجموعه های مردمی حاشیه شهر هستیم.