فعالیت گسترده کانون های مساجد آذربایجان‌شرقی در زمینه مبارزه با اعتیاد
فعاليت گسترده کانون هاي مساجد آذربايجان‌شرقي در زمينه مبارزه با اعتياد

فعالیت گسترده کانون های مساجد آذربایجان‌شرقی در زمینه مبارزه با اعتیاد

کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان‌شرقي فعاليت مستمر و گسترده‌اي در زمينه مقابله با اعتياد دارند.
شناسه خبر : 11729 تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات «فهما» از استان آذربایجان‌شرقی، «محمد هادی نیا» به ارایه گزارشی از فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در زمینه پیشگیری از اعتیاد پرداخت و اظهار داشت: کانون های مساجد استان به صورت خودجوش و بدون در نظر گرفتن بازه زمانی خاص، نسبت به اجرای ویژه برنامه های مختلف در زمینه مقابله با اعتیاد فعالیت داشته اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تشکیل جلسات هماهنگی به منظور پیگیری تهیه و تدوین دوره ها و کارگاه های آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح تعدادی از کانون های علاقه‌مند و داوطلب مساجد استان مستقر در محلات  آسیب‌پذیر تبریز با همکاری این ستاد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دفاتر تسهیلگری استانداری از جمله این فعالیت‌ها است.

 

وی ادامه داد: برنامه ریزی جهت ثبت نام دوره های آموزشی تربیت مربیان و سفیران اجتماعی تحت عنوان "یاریگران زندگی" با هدف آگاه سازی مردم در گروه های مختلف سنی از علل ریشه ای، عوامل خطر و پیامدهای مصرف الکل از جمله دیگر برنامه هایی بوده که قرار است طی ماه های آینده برگزار شود.

 

هادی‌نیا افزود: برگزاری خودجوش بیش از 15 کارگاه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ها به همراه بهره مندی از روحانیان و ائمه جماعات مساجد مستقر در کانون‌ها جهت پیشگیری از مصرف الکل و شناسایی گروه های هدف با همکاری نهادها و دستگاه های مرتبط با موضوع از جمله حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی... نیز جزو برنامه ها بوده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: همکاری با سازمان ورزش و جوانان استان و بسیج به منظور اجرای برنامه های بانشاط در جامعه به ویژه در سطح مساجد در مناسبت های ملی و مذهبی، طراحی مسابقات فرهنگی و هنری ابتکاری  با موضوعات آسیب‌های اجتماعی و روانی استفاده از مشروبات الکلی در 4 باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز جزو برنامه ها بوده است.

 

وی ادامه داد: همکاری کانون های مساجد با مدارس با هدف تقویت و توسعه پیوند مدرسه و مسجد به منظور آگاه سازی و مقابله با مضرات مصرف مواد مخدر و الکل، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری در 5 باب مساجد فعال دارای کانون فرهنگی هنری و برگزاری بیش از 3عنوان مسابقه دو میدانی با هدف سلامتی و تندرستی و تحت عنوان "نه به اعتیاد" از دیگر برنامه های اجرا شده است.

 

هادی نیا با بیان این‌که بیش 8 هزار جلد کتاب با موضوعات فرهنگی و هنری در سطح 30 باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد توزیع شده است، گفت: تمامی فعالیت ها در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به صورت خودجوش و به همت اعضای افتخاری و مسجدی اجرا شده است.