دهه کرامت فرصتی برای پیوند جوانان با قرآن و اهل بیت است
دهه کرامت فرصتي براي پيوند جوانان با قرآن و اهل بيت است

دهه کرامت فرصتی برای پیوند جوانان با قرآن و اهل بیت است

حجت الاسلام والمسلمين آل‌هاشم دهه کرامت را فرصت مناسبي براي پيوند جوانان با قرآن دانست و گفت: دهه کرامت يادآور ارزش زن در سيره اهل بيت(ع) است.
شناسه خبر : 12566 تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات «فهما» از استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی برای توجه به سیره اهل بیت و تکریم به رسم ائمه اطهار علیهم السلام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: دهه کرامت فرصتی است تا با تشریح شیوه زندگانی ائمه معصومین و ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن و تبیین فرهنگ قرآنی تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دهه کرامت یادآور ارزش زن در سیره اهل بیت علیهم السلام است چرا که در حال حاضر در دنیای غرب از زن در حد ابزار استفاده می‌شود و مقام زن را تنزل داده اند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه افزایش بصیرت دینی و تقوا در این دهه بسیار مهم است، اظهار کرد: باید با بررسی و توجه به مبانی اخلاقی و اعتقادی اهل بیت با شخصیت ایشان بیشتر آشنا شویم، از سویی هم وجود حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام و حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) نعمتی گرانبهاست تا بتوانیم ضمن بخشندگی به دیگران کمک کنیم.

وی افزود: ترویج سبک زندگی و ترویج فرهنگ رضوی از ضروریات جامعه است و می‌توان از قشر ضعیف جامعه دستگیری کرد چرا که باورها و آموزه‌های رضوی در جامعه اسلامی ما فرصتی برای پویایی فعالیت‌های فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به حوادث تیرماه سال ۶۰ گفت: در سوء قصدی که در ششم تیر سال ۶۰ ۱۳ به جان رهبر معظم انقلاب شد، خدا خواست که ایشان زنده بمانند و هدایت انقلاب را بر عهده بگیرند، ۱۹ ماه ترور و تخریب توسط دشمنان جواب نداد و جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کردند و در آنجا هم نتوانستند صدمه‌ای به انقلاب بزنند.

وی یکی از توطئه های دشمنان برای نابودی نیروی جوان کشورمان را توسل به مواد مخدر و روانگردان ها اعلام کرد و گفت: سال ۲۰۰۷ تعداد ۱۶۶ روانگردان در دنیا وجود داشت، اما در سال ۲۰۱۷ این میزان به ۸۳۰ مورد افزایش یافته است.

امام جمعه تبریز گفت: هدف اصلی دشمنان از بین بردن جوانان ماست و از طرفی هم افغانستان و پاکستان در همسایگی ما قرار دارند و همان طور که می‌بینیم استفاده از مواد مخدر به سنین پایین‌تر سرایت کرده و نیاز به کارهای فرهنگی در این زمینه دارد.