دیدار با خانواده شهیدان والامقام «جعفر و جواد قنبری» در تبریز
ديدار با خانواده شهيدان والامقام «جعفر و جواد قنبري» در تبريز

دیدار با خانواده شهیدان والامقام «جعفر و جواد قنبری» در تبریز

ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان شرقي در قالب طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم؛ از خانواده شهيدان والامقام جعفر و جواد قنبري ديدار و تجليل به عمل آورد.
شناسه خبر : 13898 تاریخ انتشار : ۸ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با همراهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانشین فرمانده سپاه تبریز، مدیران جمعیت هلال احمر استان و جمعی از یادگاران دوران دفاع مقدس عصر روز گذشته د قالب  طرح «سه شنبه های تکریم» با خانواده شهیدان والامقام جعفر و جواد قنبری دیدار کرد.

 

بنار این گزارش، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران "طرح ملی سه شنبه های تکریم" را برگزار می کند.

 

این طرح یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت های خودجوش و ملاحضه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و زیر نظر امام جماعت محترم مسجد به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد و مشارکت پایگاه های مقاومت بسیج، هیأت امای مساجد و فعالان مردمی و مسجدی اجرا می شود.

 

"طرح ملی سه شنبه های تکریم" از جمله فعالیت های رواق همدلی کانون های مساجد است، که شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و ... در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی از جمله اهداف طرح است.

 

الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از دیگر اهداف پیش‌بینی شده است.

 

خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه و خیرین محل، مروجان ارزش ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان،  ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولین تأثیر گذار و مسجدمحور، گروه های جهادی و محرومیت زدایی از جمله گروه های هدف طرح هستند.

 

بنابر این گزارش، در گامی دیگر از اجرای طرح سه شنبه های تکریم در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی و با پیگیری کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت ابراهیم(ع) تبریز؛ از خانواده شهیدان والامقام جعفر و جواد قنبری دیدار و تجلیل بعمل آمد.