تجلیل از خانواده شهیدان «زنده‌دل» در عجب شیر
تجليل از خانواده شهيدان «زنده‌دل» در عجب شير

تجلیل از خانواده شهیدان «زنده‌دل» در عجب شیر

ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي با همکاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان عجب شير از خانواده شهيدان زنده دل تجليل بعمل آورد.
شناسه خبر : 14045 تاریخ انتشار : ۸ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۲:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی: در راستای اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عجب شیر و با مشارکت نهادهای فرهنگی و انقلابی، از خانواده شهیدان «زنده دل» تجلیل به عمل آورد.

 

بنابر این گزارش، این دیدار که با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان عجب شیر در منزل شهیدان والا مقام زنده دل همراه بود؛ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس پایان یافت.

 

طرح «سه شنبه های تکریم» یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت های خودجوش و ملاحضه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و زیر نظر امام جماعت محترم مسجد به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد و مشارکت پایگاه های مقاومت بسیج، هیأت امای مساجد و فعالان مردمی و مسجدی اجرا می شود.

 

این طرح از جمله فعالیت های رواق همدلی کانون های مساجد است، که شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و ... در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی از جمله اهداف طرح است.

 

الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از دیگر اهداف پیش‌بینی شده است.

 

خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه و خیرین محل، مروجان ارزش ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان،  ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولین تأثیر گذار و مسجدمحور، گروه های جهادی و محرومیت زدایی از جمله گروه های هدف طرح هستند.