گرامیداشت عید غدیر در کانون شهید نهادی؛ ذبح و توزیع قربانی میان مددجویان کمیته امداد امام(ره)
گراميداشت عيد غدير در کانون شهيد نهادي؛ ذبح و توزيع قرباني ميان مددجويان کميته امداد امام(ره)

گرامیداشت عید غدیر در کانون شهید نهادی؛ ذبح و توزیع قربانی میان مددجویان کمیته امداد امام(ره)

کانون فرهنگي هنري شهيد نهادي مسجد المهدي با همکاري مرکز نيکوکاري المهدي(عج)تبريز به مناسبت دهه امامت و ولايت روزانه ۵ رأس گوسفند قرباني ميان مددجويان کميته امداد امام خميني توزيع مي کند.
شناسه خبر : 14575 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۰:۳۷

 «اصغر آراسته» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی، از ذبح قربانی روزانه ۵ رأس گوسفند به مناسبت جشن عید قربان تا عید غدیر خم به همّت کانون فرهنگی هنری شهید نهادی و مرکز نیکوکاری المهدی(عج) تبریز خبر داد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید نهادی مسجد المهدی منطقه مفتّح تبریز گفت: از جمله آموزه های اسلام برای تکامل و رشد انسان ها، ایثار از جان و مال در راه خداوند متعال می باشد؛ به این معنا که انسان، همه دارایی ها و امکاناتش را امانتی الهی بداند که باید در طریق بندگی هزینه کند.قربانی کردن نیز نمادی از قطع دلبستگی و وابستگی ها و جلوه ای از ایثار مال و جان در راه محبوب واقعی و رضای خداوند می باشد.

 

آراسته با بیان اینکه مشکلات ناشی از ویروس کرونا برای برگزاری برنامه ها و جشن های دهه ولایت محدودیّت هایی را ایجاد کرده است، افزود: کانون فرهنگی هنری شهید نهادی با همکاری مرکز نیکوکاری المهدی (عج) برای گرامیداشت دهه ولایت و امامت اقدام کرده و با قربانی روزانه ۵ رأس گوسفند و توزیع آن بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و مرکز نیکوکاری المهدی(عج)، عشق و ارادت خود به امیرالمؤمنین (ع) را به نمایش می گذارند.

 

وی با اشاره به توزیع گوشت قربانی میان مددجویان از روز عید قربان تا روز عید غدیر خم عنوان کرد: گوشت های قربانی با رعایت کامل تمام پروتکل های بهداشتی بسته بندی شده و شبانه با اخلاق اجتماعی و حفظ حرمت و کرامت انسانی در درب منازل این عزیزان توزیع می شود.

 

آراسته با بیان این که اعضای کانون فرهنگی هنری و مرکز نیکوکاری همواره در مناسبت های مذهبی پیشگام هستند؛ افزود: این مرکز فعّالیّت های خود را در لبّیک به تأکید فرمایش مقام معظّم رهبری در سخنرانی اخیر بر ادامه نهضت تعاون و همایش همدلی دو چندان کرده است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید نهادی مسجد المهدی منطقه مفتّح تبریز ضمن تجلیل و قدردانی از خیّرین بزرگوار که این امر مهم را میسّر می سازند، خاطرنشان کرد: با کمک خیّرین جهت ارائه خدمت اجتماعی و با استفاده از ظرفیّت های اجتماعی و فرهنگی مسجد و کانون، برای کمک به محرومین منطقه فعّالیّت های خود را افزایش خواهیم داد.