توزیع بیش از هزار بسته معیشتی میان ایتام و خانواده‌های بی‌بضاعت آذربایجان‌شرقی
توزيع بيش از هزار بسته معيشتي ميان ايتام و خانواده‌هاي بي‌بضاعت آذربايجان‌شرقي

توزیع بیش از هزار بسته معیشتی میان ایتام و خانواده‌های بی‌بضاعت آذربایجان‌شرقی

همزمان با ماه محرم؛ بيش از هزار بسته معيشتي به همت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و مراکز نيکوکاري ميان خانواده هاي زندانيان نيازمند و ايتام توزيع خواهد شد.
شناسه خبر : 14671 تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی: نشست هماهنگی ستاد مواسات و همدلی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی امروز با حضور مدیران کانون های عروج، شهید نهادی و شهید باکری تبریز برگزار شد.

 

«محمد هادی نیا»، در این نشست با بیان این‌که همزمان با شیوع ویروس کرونا، فعالان مسجدی به ویژه اعضای کانون های مساجد حضوری تاثیرگذار و ارزشمند در زمینه مقابله با این میهمان ناخوانده داشته اند، اظهار داشت: فعالیت بچه های مسجدی علیرغم روزهای سخت کرونایی تعطیل نشده است.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: گندزدایی از محلات و معابر، دستگیری از نیازمندان، برنامه ریزی خلاقانه برای بزرگداشت مناسبت های مذهبی، تعامل با دیگر نهادهای متولی در مساجد، اهدای بسته های معیشتی و بهداشتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی در قالب فضای مجازی و ... تنها بخشی از فعالیت های مسجدی طی ماه های اخیر بوده است.

 

هادی نیا با اشاره به این‌که اقشار مختلفی از زمان شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند، گفت: در این میان خانواده های روحانیان و مداحان نیز با آسیب های جدی مواجه شده اند، اما با این حال خود در صحنه حضور دارند و برای مقابله با کرونا از هیچ تلاشی فروگذار نبوده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بهره مندی از ظرفیت های ماه محرم در جهت ترویج فرهنگ احسان و انفاق را مورد تاکید قرار داد و گفت: اعتقاد به کار جمعی با مشارکت تمام نهادهای متولی در امور مساجد داریم، چراکه خروجی تمامی این فعالیت ها به نفع مردم و جامعه است.

 

وی با تأکید بر سوق دادن احسان اموات و درگذشتگان در مسیر حمایت از خانواده های بی بضاعت گفت: تأکید بر بهره مندی از ظرفیت تمامی نهادهای مسجدی در تهیه اقلام حمایتی داریم و در این راستا قرار است طی روزهای آینده بیش از هزار بسته معیشتی ویژه خانواده های زندانیان نیازمند و ایتام توزیع استان توزیع شود.

 

هادی نیا افزود: این حرکت خیرخواهانه و کریمانه به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و با همکاری مراکز نیکوکاری کمیته امداد، انجمن حمایت از زندانیان تبریز، کانون های فرهنگی هنری عروج، شهید نهادی و شهید باکری و همچنین هیات امنای مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج اجرایی خواهد شد.