سه‌شنبه‌های تکریم رویداد محله‌محور و خانواده‌بنیان است/ تعالی نظام در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
سه‌شنبه‌هاي تکريم رويداد محله‌محور و خانواده‌بنيان است/ تعالي نظام در گرو ترويج فرهنگ ايثار و شهادت

سه‌شنبه‌های تکریم رویداد محله‌محور و خانواده‌بنیان است/ تعالی نظام در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

هادي‌نيا، در جريان برگزاري طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان آذربايجان شرقي و ديدار با خانواده شهيد امامي گفت: اين رويداد ملي محله‌محور و خانواده‌بنيان است، امروز تکريم از خانواده شهدا و اساسا ترويج فرهنگ ايثار و شهاد تعالي و عزت روزافزون نظام را به همراه خواهد داشت.
شناسه خبر : 14720 تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» امروز در جریان طرح ملی «سه شنبه های تکریم» و در دیدار با خانواده شهید امامی اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون مجاهدت و ایثار شهدای گرانقدر دفاع مقدس است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر به دنبال عزت، اقتدار و تعالی نظام هستیم، باید فرهنگ ایثار و شهادت در تمامی عرصه ها حاکم شود، ادامه راه و آرمان شهدا عزت‌آفرین است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح سه شنبه های تکریم در سراسر کشور گفت: این طرح یک رویداد محله‌محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت های خودجوش و ملاحضه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و زیر نظر امام جماعت محترم مسجد به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد و مشارکت پایگاه های مقاومت بسیج، هیأت امای مساجد و فعالان مردمی و مسجدی اجرا می شود.

 

هادی نیا افزود: "طرح ملی سه شنبه های تکریم" از جمله فعالیت های رواق همدلی کانون های مساجد است، که شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و ... در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی از جمله اهداف طرح است.

 

وی ادامه داد: الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از دیگر اهداف پیش‌بینی شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه و خیرین محل، مروجان ارزش ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان،  ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولین تأثیر گذار و مسجدمحور، گروه های جهادی و محرومیت زدایی از جمله گروه های هدف طرح هستند.

 

گفتنی است ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران "طرح ملی سه شنبه های تکریم" را برگزار می کند.