ابتکار عمل کانون‌های مساجد سردرود در تجلیل از آزادگان
ابتکار عمل کانون‌هاي مساجد سردرود در تجليل از آزادگان

ابتکار عمل کانون‌های مساجد سردرود در تجلیل از آزادگان

همزمان با 26 مرداد؛ سالروز بازگشت آزادگان به ميهن اسلامي، مراسم بزرگداشتي به همت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان سردرود برگزار شد.
شناسه خبر : 15048 تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، همزمان با 26 مرداد؛ سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، مراسم بزرگداشتی در قالب اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» به همت کانون فرهنگی هنری شهدای سردرود و دیگر کانون های مساجد و متولیان مسجدی این منطقه برگزار شد.

کانون های فرهنگی هنری شهر سردرود در این مراسم خلاقانه که با مشارکت نهادهای مختلف فرهنگی همراه بود، در فضایی باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی توانستند الگویی جالب از برگزاری یک مراسم ارزشی با در نظر گرفتن مسائل بهداشتی را ارایه کنند که مورد تحسین حاضران قرار گرفت.

حجت الاسلام «جلیل جلیلی»، امام جمعه سردرود در این مراسم با اشاره به دوران پرافتخار و غرورآفرین هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: آزادگان نماد عزت، اقتدار و صلابت ملت ایران بوده و به حق مقاومت آزادگان حماسه‌ای است که هرگز فراموش نمی‌شود.

وی با بیان این‌که آزادگان در خاک دشمن مقاومت کرده و زیر شدیدترین شکنجه‌های روحی ایستادگی کردند، گفت: رسیدگی به مشکلات آزادگان دلاور وظیفه همه مسؤولان مربوطه است، چراکه عزت، امنیت و اقتدار خود را مدیون خون شهدا و فداکاری ایثارگران و آزادگان هستیم.

جلیلی ادامه داد: هم اکنون 43 هزار و 326 آزاده در کشور داریم که 1904 نفر از آنها در آذربایجان شرقی هستند و از این میان 1783 نفر در جنگ تحمیلی به اسارت درآمدند و 86 درصد آنها سرباز بوده‌اند، در حقیقت خاطرات آزادگان باید ثبت و ضبط شود تا آیندگان بدانند که چگونه از خاک میهن در برابر متجاوزان حراست کرده ایم.

امام جمعه سردرود خاطرنشان کرد: باید بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با هدف ثبت وقایع و خاطرات اسارت این عزیزان نیز تلاش کنند که یکی از بهترین منبع‌ها برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان امروز است.

گفتنی است، این مراسم که با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، فرمانده سپاه امامت، رییس بنیاد شهید تبریز، فرمانده پدافند شمال غرب، امام جمعه سردرود، اعضای شورای شهر و شهرداری، فرماده سپاه سردرود و دیگر مسئولان محلی همراه بود؛ از 12 آزاده شهر تجلیل بعمل آمد.