ارائه خدمات درمانی رایگان به همت هیئت انصارباقرالعلوم تبریز
ارائه خدمات درماني رايگان به همت هيئت انصارباقرالعلوم تبريز

ارائه خدمات درمانی رایگان به همت هیئت انصارباقرالعلوم تبریز

هيئت و مکتب اخلاق انصار باقرالعلوم(ع) و ستاد يادواره شهداي منطقه مارالان تبريز، با حضور پزشکان عمومي و متخصّص جهادگر درفضاي باز، خدمات درماني رايگان و صلواتي ارائه کرد.
شناسه خبر : 15493 تاریخ انتشار : ۸ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «کریم جلیلیان» به تشریح برنامه های جهادی و فرهنگی هیئت و مکتب اخلاق انصار باقرالعلوم (ع) و ستاد یادواره شهدای آخر منطقه مارالان پرداخت و گفت: با توجّه به شیوع بیماری کرونا، امسال برنامه حرکت هیئت در سطح شهر، طبخ غذا و پخش نذورات به صورت عمومی انجام نمی شود و برنامه هیئت به صورت صوتی و درفضای باز از شب اوّل محرّم شروع شده و ادامه دارد.

مسئول هیئت و مکتب اخلاق انصار باقرالعلوم(ع) تبریز افزود: برای رفع نیاز درمانی مستمندان و توده های مردم و همچنین  برای قطع زنجیره ویروس کرونا به جای اینکه پزشکان داخل مطب بیماران را ویزیت کنند و رفت و آمد مردم موجب انتقال ویروس شود، پزشکان متخصّص جهادگر فداکار (کودکان، داخلی، عمومی، ارتوپدی، عفونی، زنان، جراحی)  حسینیّه شهدا در پارک فضای سبز مارالان حضور یافتند و نسبت به رفع نیازهای درمانی بیماران اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهمّ ما در شرایط امروز انجام برنامه های جهادی است، اظهار کرد: در قالب این طرح بیماران بدحال و بیمارانی که به علّت ناتوانی جسمی، نتوانستند در محل حضور یابند در منزل ویزیت شدند.

 مسئول هیئت انصار باقرالعلوم به ویزیت رایگان و صلواتی اشاره کرد و گفت: مراجعه  کنندگان هنگام ورود تحت اقداماتی مانند ضدّعفونی و سنجش تب قرار گرفتند و علاوه بر ویزیت رایگان، تأمین دارو برای بیمارانی که نیازمند دارو بودند، تهیه شد.

جلیلیان در ادامه به برخی برنامه های این هیئت اشاره کرد و گفت:  قدردانی از کادر پزشکی فداکار، احسان شیر خشک به شیرخوارگان، ویزیت رایگان، کمک های مؤمنانه، اهداء بسته های فرهنگی، توزیع ماسک بخشی ازاین برنامه ها است.

مسئول هیئت و مکتب اخلاق انصار باقرالعلوم (ع) تبریز با این بیان که حضور در کنار مردم یک ارزش والاست و باید ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: با توجّه به شناسایی خانواده های نیازمند و محروم منطقه، نذورات جمع آوری شده در هیئت برای تهیّه بسته های غذایی نیازمندان صرف خواهد شد و در عاشورای حسینی شبانه و با حفظ کرامت انسانی در درب منازل این عزیزان توزیع خواهد شد.