اجرای طرح تابستانه «فهما» در کانون المهدی خاروانا
اجراي طرح تابستانه «فهما» در کانون المهدي خاروانا

اجرای طرح تابستانه «فهما» در کانون المهدی خاروانا

فعالان کانون فرهنگي هنري المهدي مسجد جامع خاروانا ورزقان، ۳۰۰ بسته معيشتي، چهار هزار غذاي گرم و ۲۰ ميليون تومان پول نقد به محرومان در قالب طرح تابستانه «فهما» توزيع کردند.
شناسه خبر : 15738 تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۰:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما»  از استان آذربایجان شرقی، «قربان رضائی مهر» اظهار داشت: طرح تابستانه «فهما» کانون المهدی خاروانا مسجد جامع ورزقان با توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی، چهار هزار پرس غذای گرم و اهدای ۲۰ میلیون تومان پول نقد اجرا شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری المهدی خاروانا مسجد جامع ورزقان گفت: با توجّه به وضعیّت کرونایی و معیشت خانواده های آسیب دیده از این بیماری، به جای روشن کردن یک اجاق، می توان اجاق صدها خانه را روشن نگه داشت و با کمک های مؤمنانه سفره اهل بیت(ع) را پهن کرد.

رضائی مهر افزود: اهالی مؤمن و انقلابی منطقه با تمام توان برای رسیدگی به محرومان تلاش می کنند و بر همین اساس جهادگران کانون المهدی خاروانا با کمک سپاه منطقه ۳۰۰ بسته معیشتی تهیّه و دربین خانوارهای محروم روستاهای اطراف ورزقان توزیع کردند.

وی بسته های اهدایی را شامل اقلام برنج، مرغ، روغن، چای، قند، رب، آبلیمو، ماکارونی به ارزش هربسته ۲۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: در این ایّام همدلی، به کمک خیّران و در لبّیک به فرمایشات مقام معظّم رهبری در دهه اوّل محرّم  ۴ هزار پرس غذای گرم بالغ بر ۴۰ میلیون تومان به همّت جهادگران کانون و مسجد طبخ و در بین خانواده های محروم منطقه و روستاهای اطراف توزیع شد.

رضائی مهر خاطرنشان کرد: با توجّه به آسیب پذیری خانواده های نیازمند مبلغ ۲۰ میلیون تومان نیز به صورت نقد به ۱۴ خانواده اهدا شد.

وی با اشاره به فعّالیّت های فرهنگی این کانون ذیل طرح تابستانه فهما و در کنار رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، بیان کرد: برگزاری جشن خیابانی در روز عید غدیرخم، توزیع ماسک، برگزاری مراسم عزاداری دهه اوّل محرّم با رعایت موارد بهداشتی، نصب بنرهای آموزشی برای مقابله با بیماری کرونا از جمله این فعّالیّت ها است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری المهدی خاروانا مسجد جامع ورزقان ضمن تشکّر و قدردانی صمیمانه از خیّرین منطقه، خاطرنشان کرد: با یاری خداوند و احسان خیّرین کمک مؤمنانه به محرومان ادامه خواهد داشت.