اهدای نشان محبت به مدیرمسئول کانون شهدای دستمالچی تبریز
اهداي نشان محبت به مديرمسئول کانون شهداي دستمالچي تبريز

اهدای نشان محبت به مدیرمسئول کانون شهدای دستمالچی تبریز

نشان محبت به مديرمسئول کانون فرهنگي هنري شهداي دستمالچي که از خادمان ستاد بازسازي عتبات عاليات استان مي باشد؛ اهدا شد.
شناسه خبر : 15739 تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۰:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی، همزمان با مراسم رونمایی از ضریح تل زینبیه در تبریز، از اصغر آقاجانی، مديرمسئول کانون فرهنگي هنري شهداي دستمالچي که از خادمان ستاد بازسازي عتبات عاليات استان مي باشد تجلیل و نشان محبت به او اهدا شد.

 

ساخت ضریح تل زینبیه (س) از سال ۱۳۹۴ به همّت هنرمندان دانشگاه هنراسلامی تبریز طراحی و به سفارش ستاد بازسازی عتبات عالیات ساخته شده است و هم زمان با ایّام ماه محرّم با حضور جمع کثیری از خانواده شهدا، مسئولین استان و نمایندگان مجلس رونمایی شد.

 

حق وردی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات ستاد درخصوص مشارکت مردم آذربایجان در بازسازی عتبات نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و بیش از ۱۹۵ پروژه های دیگر پرداخت.

 

همچنین محمدزاده، رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز با ارائه گزارشی در مورد ساخت ضریح، گفت: کار ساخت ضریح تل زینبیّه برای نصب در کربلای معلّی از سال ۹۴ آغاز و در ایّام ماه محرّم امسال به اتمام رسید.

 

وی افزود: اسکلت چوبی این ضریح از چوب ساج بوده که با تکیّه بر مطالعات دانشگاهی، اسناد موجود و طرح های اسلامی- ایرانی ساخته شده است، برای تکمیل از نماکاری و تزئین با نقره و مس زراندود و هنرهای ایرانی قلم زنی، میناکاری و درودگری استفاده شده است.

 

محمّدزاده هدف از اجرای این طرح را نمایش هنر ایرانی-اسلامی در فراتر از مرزها، بالا بردن روحیه جهادی و معنوی در دانشگاه و الگوسازی ساخت طرح های عظیم اسلامی در دیگر دانشگاه های هنر عنوان کرد و افزود: این نخستین ضریحی است که با همکاری و تولیّت ستاد بازسازی عتبات عالیات تبریز و دانشگاه هنر اسلامی اجرا شد.

 

رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز با بیان اینکه این ضریح به کربلا منتقل و در داخل بنای تل زینبیه در جوار حرم مطهّر امام حسین(ع) نصب می شود، افزود: تمامی مردم ولایتمدار و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت استان آذربایجان شرقی در ساخت این ضریح مشارکت داشته اند.