کانون های فعال و منتخب استان در طرح ملی راهکار معرفی شدند
کانون هاي فعال و منتخب استان در طرح ملي راهکار معرفي شدند

کانون های فعال و منتخب استان در طرح ملی راهکار معرفی شدند

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي از معرفي و تجليل سه کانون برگزيده در اجراي طرح ملي راهکار در استان خبر داد.
شناسه خبر : 15808 تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما»  از استان آذربایجا شرقی، «محمد هادی نیا» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال همزمان با ماه مبارک رمضان؛ طرح ملی راهکار (رزمایشِ ایمان، همدلی، کار و ایثارِ رمضان) به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا شد که طی آن 14 برنامه عملیاتی در قالب دو بسته برنامه‌ای در چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار طراحی شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مسجد از اهداف اصلی این طرح بود.

وی ادامه داد: در این طرح کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنا، پایگاه مقاومت بسیج، هیئت های حسینی، دارالقرآن‌ها، خیرین و سایر تشکل‌های مردمی محلات توانستند با رویکردهای اعتمادسازی، شبکه‌سازی، جریان‌سازی و برنامه‌های عملیاتی گامی موثر و حرکتی جهادی در رسیدگی به نیازمندان و محرومان بردارند.

هادی‌نیا گفت: مسئولیت اجرای طرح ملی راهکار در سطح محله با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمند سازی اهالی محل تشکل‌های مردمی و نهادهای محلی بر عهده مدیر مسئول کانون بوده و هماهنگی با امام جماعت مسجد و همفکری با هیئت اندیشه ورز محلی جهت غنا بخشی به محتوای برنامه‌های عملیاتی "طرح ملی راهکار" است.

وی با بیان این‌که رعایت موازین شرعی و دستور العمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و درمان و مراجع ذیصلاح در اجرای طرح مورد تاکید بود، گفت: استفاده از ظرفیت‌های خیرین و سایر تشکل‌های مردمی جهت تأمین منابع و اعتبارات لازم برای اجرای طرح نیز یکی از اصول و ضوابط مورد انتظار بود که اغلب کانون های توانستند به بهترین شکل انجام دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تصریح کرد: كانون هاي فعال و منتخب استان آذربایجان شرقی در طرح ملي راهكار از سوی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور معرفی شده اند.

هادی نیا با اشاره به کانون های فرهنگی هنری برگزیده استان در اجرای طرح ملی راهکار گفت: کانون آل ياسين مرند، کانون امام زمان(عج) مراغه و کانون فرهنگی هنری شهيد تجلائي شهرستان كليبر سه کانون برگزیده استان در طرح ملی راهکار از سوی ستاد کشوری شناخته شده اند.