اعطای مجوز الکترونیکی به کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی
اعطاي مجوز الکترونيکي به کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي

اعطای مجوز الکترونیکی به کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي از آغاز روند اعطاي مجوز فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان به صورت الکترونيکي خبر داد.
شناسه خبر : 15956 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه اندازی سامانه «بچه های مسجد» یکی از اقدامات ارزشمند ستاد فهما کشور در جهت رصد و پایش لحظه‌ای فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی سراسر کشور بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی افزود: این سامانه فرصتی برای همه کانون های مساجد سراسر کشور است تا بتوانند با ثبت برنامه های خود، هم دیده شوند و هم از تجربه های موفق و ارزشمند دیگر کانون های بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سامانه «بچه های مسجد» سعی بر این است که عدالت برقرار شود و باعث شده که حتی از نقاط دور و روستاها نیز بتوان اطلاعات و برنامه ها را بارگذاری کرد، البته رویداد ملی «فهما» نشان داد که کانون های مناطق روستایی در این سامانه توان رقابت با کانون های شهری را دارند.

هادی نیا گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان بدون نیاز به حضور در به ادارات شهرستانی و ستاد استان ها، می توانند در صورت بارگذاری همه مدارک درخواست شده در سامانه «بچه های مسجد» و بررسی توسط ستاد استانی و ارجاع به مرکز در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجوز الکترونیکی فعالیت کانون را دریافت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: طبق ابلاغیه ستاد کشوری شرایط کانون ها برای صدور مجوز شامل دارا بودن حداقل 2000 امتیاز، تکمیل بودن اطلاعات کانون، سن مدیر 18 تا 50 سال، دارا بودن تعداد حداقل اعضا( 20 عضو در کانون های شهری و 10 عضو در کانون های روستایی) می باشد.

وی با بیان این‌که مدیرمسئول کانون بایستی دارای مدرک تحصیلی(کارشناسی) باشد، گفت: تکمیل بخش مربوط به کادر کانون، ارسال تصویر نمای بیرونی مسجد و بارگذاری تصویر کارت ملی، صفحه اول شناسنامه و آخرین مدرک تحصیلی مدیر مسئول از دیگر شرایط صدور مجوز می باشد.

هادی نیا با اشاره به روند صدور الکترونیکی مجوز فعالیت کانون تشریح کرد: برای صدور مجوز مدیرمسئول پس از ورود به سایت بچه های مسجد باید از بخش مدیریت کانون، وارد بخش اطلاعات کانون شده و سپس با کلیک بر روی گزینه مشخصات کانون و تکمیل مدارک درخواستی، روی گزینه دریافت مجوز کلیک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ارتقای کیفیت فعالیت ها و تاثیرگذاری در مخاطبان از مجرای ارتباط دو سویه میان اعضا، کادر کانون و ستاد کانون های مساجد استان اظهار داشت: شرایط برقراری این ارتباط دو سویه در سامانه بچه های مسجد طراحی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی بر ضرورت آشنایی و بهره مندی از ابزارهای روز در فعالیت ها، گفت: ساماندهی و صدور مجوز، جذب، آموزش و ارایه گزارش و همچنین رسانه ای شدن فعالیت ها  از ظرفیت های جدید طراحی شده در پرتال بچه های مسجد است.