برگزاری طرح سه‌شنبه‌های تکریم در شهرستان جلفا/خانواده شهید حسین لطفی تجلیل شدند
برگزاري طرح سه‌شنبه‌هاي تکريم در شهرستان جلفا/خانواده شهيد حسين لطفي تجليل شدند

برگزاری طرح سه‌شنبه‌های تکریم در شهرستان جلفا/خانواده شهید حسین لطفی تجلیل شدند

همزمان با اجراي طرح سه‌شنبه‌هاي تکريم در جلفا؛ جمعي از مسئولان اين شهرستان با مادر شهيد حسين لطفي ديدار کردند.
شناسه خبر : 16912 تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، همزمان با با هفته دفاع مقدس و اجرای طرح سه‌شنبه‌های تکریم در جلفا، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به همراه جمعی از مسئولان شهر با مادر شهید حسین لطفی دیدار کرد.

 

بنابر این گزارش، در این دیدار که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئول بسیج هنرمندان و کانون فرهنگی و هنری میثم تمار شهرستان جلفا نیز همراه بود، با قرائت فاتحه و اهدای هدیه معنوی از مادر شهید حسین لطفی، دلجویی شد. 

 

سه شنبه های تکریم عنوان طرحی است که برای دیدار، تجلیل و قدردانی از خانواده معظم شهدا، خیرین، نخبگان فرهنگی و هنری و... با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و بسیج برگزار می شود.

 

شهید حسن لطفی  در سال 1329 شمسی در یک خانواده بسیار متدین و متعهد در روستای  قلعه زیر از توابع شهرستان جلفا به دنیا آمد. این شهید قبل از رسیدن به درجه رفیع شهادت به شغل بنایی مشغول بود، قبل و بعد از انقلاب به نماز اول وقت و نماز جماعت بسیار مقید بود و به صله ارحام و کمک به نیازمندان بسیار اهمیت می داد.

 

شهید لطفی پس از شروع جنگ تحمیلی دوره آموزش نظامی دیده و با اینکه دو برادر دیگرش همزمان در جبهه بودند؛ همسر و سه فرزند خردسالش را به امان خدا سپرد و راهی جبهه شد و در تاریخ 19/11//1361 در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل شد.