مشارکت بچه های مسجدی آذربایجان شرقی در دوره آموزش مجازی کتابداری ویژه کتابداران کتابخانه های مساجد
مشارکت بچه هاي مسجدي آذربايجان شرقي در دوره آموزش مجازي کتابداري ويژه کتابداران کتابخانه هاي مساجد

مشارکت بچه های مسجدی آذربایجان شرقی در دوره آموزش مجازی کتابداری ویژه کتابداران کتابخانه های مساجد

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي از برگزاري دوره آموزش مجازي کتابداري ويژه کتابداران کتابخانه هاي فعال مساجد استان خبر داد.
شناسه خبر : 17306 تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۱:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما»  از استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوره آموزش مجازی کتابداری ویژه کتابداران کتابخانه های فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد، از ۳۱ شهریور سال جاری آغاز شده و تا ۳۰ بهمن سال جاری ادامه دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: فهرست نویسی و سازماندهی مواد، اصول و مبانی کتابداری و اطلاع رسانی، خدمات عمومی در کتابخانه ها و اداره کتابخانه ها از جمله سرفصل های دوره آموزش مجازی کتابداری در کتابخانه های مساجد است.

وی، نرم افزارهای کتابخانه ای، حفاظت و نگهداری مواد، مجموعه سازی و مرجع و آرشیو را از دیگر سرفصل های دوره آموزش مجازی کتابداری در کتابخانه های مساجد عنوان کرد و گفت: پس از پایان دوره آموزش مجازی کتابداری و کسب امتیاز لازم، گواهی حضور در دوره آموزشی نیز صادر می شود.

 هادی نیا با بیان این‌که دوره آموزش مجازي كتابداري ويژه مسئولين و كتابداران كتابخانه هاي مساجد در سامانه بچه هاي مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir اجرایی می شود، گفت: اين آزمون در بستر رويداد فهما و در قالب «طرح ملي ايران قوي» بوده و داراي 200 امتياز برای هر کانون است.

وی با بیان این‌که آزمون دوره ويژه مسئولان و كتابداران كتابخانه هاي مساجد است، گفت: ثبت حداكثر 3 نفر به عنوان كتابدار توسط مدير مسئول در بخش اركان كانون كه به همراه مسئول كتابخانه جمعا 4 نفر خواهد بود، از جمله شرایط شرکت است که برای ثبت هر فرد 50 امتیاز فهما در نظر گرفته شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: دوره آموزشي در قالب 10 سرفصل به صورت مجازی تا تاريخ 30 دی ماه سال جاری برگزار می شود و افرادي كه در تمام فصول نمره قبولي (7 و بالاتر) را كسب كرده باشند علاوه بر ارائه گواهي حضور در دوره امتياز لازم را در فهما برای کانون خود كسب مي كند.

هادی نیا با بیان این‌که آذربایجان شرقی یکی از استان های شاخص در فعالیت های کتابخانه ای در مساجد شناخته می شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 250 کتابخانه و قرائتخانه و همچنین بیش از 410 کتابخانه باز در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی فعال است.