طبخ ۱۰۰ پرس غذای گرم برای نیازمندان به همت کانون شهدای دستمالچی تبریز
طبخ ۱۰۰ پرس غذاي گرم براي نيازمندان به همت کانون شهداي دستمالچي تبريز

طبخ ۱۰۰ پرس غذای گرم برای نیازمندان به همت کانون شهدای دستمالچی تبریز

اعضاي کانون فرهنگي هنري شهداي دستمالچي تبريز، همزمان با اربعين حسيني ۱۰۰ پرس غذاي گرم طبخ و ميان خانواده هاي نيازمند و آسيب ديده از بيماري کرونا توزيع کردند.
شناسه خبر : 17388 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «اصغرآقاجانی» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای دستمالچی تبریز از طبخ ۱۰۰ پرس غذای گرم به همّت کانون فرهنگی هنری، خیّرین و پایگاه مقاومت مسجد و توزیع آن در بین نیازمندان منطقه در روز اربعین حسینی خبر داد.

وی گفت: از نظر قرآن یکی از وظایف مهمّ مؤمنین دستگیری از نیازمندان است. هر کس به اندازه امکانات و توانمندی خویش وظیفه دارد که نقصان‌های مالی دیگران را تأمین کند و این برگرفته از روحیّه همبستگی و وحدتی است که مورد تأکید خداوند و اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

آقاجانی افزود: در روزهایی که به واسطه بیماری کرونا عدّه ای رو به سمت فقر هستند، افزود: از ماه ها پیش مردم به ندای رهبر خود در امر به کمک های مؤمنانه لبّیک گفتند و در این مسیر ارزشمند گام نهادند و در همین راستا در هفتمین مرحله از کمک های مؤمنانه جهادگران کانون و مسجد اقدام به طبخ ۱۰۰ پرس غذای گرم در روز اربعین در قالب احسان حسینی و توزیع آن در بین خانواده های نیازمند منطقه کردند.

وی تأکید کرد: تمام مراحل طبخ و بسته بندی و توزیع غذاهای اهدایی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام و همچنین با رعایت حفظ کرامت افراد، درب منازل به عزیزان تحویل داده شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای دستمالچی تبریز ضمن تجلیل و تشکّر صمیمانه از آنان که با دل پرمحبّت و دستانی بخشنده همنوعان خود را یاری رسانی می کنند، خاطرنشان کرد: هشتمین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه کانون در روزهای آخر ماه صفر مصادف با روز شهادت امام رضا(ع) اجرا خواهد شد.