آماده راه‌اندازی مهدهای کودک (فهما) در مساجد هستیم
آماده راه‌اندازي مهدهاي کودک (فهما) در مساجد هستيم
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی:

آماده راه‌اندازی مهدهای کودک (فهما) در مساجد هستیم

صحاف با بيان اين‌که ۱۷ مهدهاي قرآني در سطح استان وجود دارد که مجوز فعاليت از بهزيستي گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: به تازگي مهدهاي کودک «فهما» نيز ابلاغ شده که آماده راه اندازي اين مهدها در جوار مساجد منتخب هستيم.
شناسه خبر : 17715 تاریخ انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۰:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان‌شرقی، «فرگل صحاف» در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: یک هزار مهدکودک با ۴۵ هزار کودک تحت پوشش در استان وجود دارد که بعد از کرونا با یک سوم ظرفیت فعالیت دارند. 

 

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس تعاریف ابلاغی؛ مهدکودکی مرکزی است که با اخذ مجوز از بهزیستی قعالیت دارد و تهیه محتوای آموزشی آن بر عهده آموزش و پرورش است. 

 

وی با بیان این‌که ۱۷ مهدهای قرآنی در سطح استان وجود دارد که مجوز فعالیت از بهزیستی گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: به تازگی مهدهای کودک «فهما» نیز ابلاغ شده که آماده راه اندازی این مهدها در جوار مساجد منتخب هستیم.

 

صحاف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ۲ هزار نفر مشاور روانشناسی دولتی و خصوصی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: ۱۶۱ مرکز غیردولتی و ۲۰ مرکز دولتی روانشناسی در استان وجود دارد که بیشترین فعالیت‌شان ارائه مشاوره است.

 

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به افزایش ۶۹ درصدی تماس‌ها نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته، خاطرنشان کرد: ۳۶ هزار و ۱۹۰ تماس در 6 ماهه سال جاری وجود داشت که فقط ۳۶۵ مورد آن در خصوص کرونا بود. 

 

وی  به مداخله در بحران را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۵ هزار و ۵۲۶ مورد تماس با ۱۲۳ وجود داشت که تعداد تماس‌ها هیچ تفاوتی با شش ماهه سال گذشته نداشته است.

 

صحاف با بیان اینکه پویش همیاری ایران و اقدامات ارزنده، گفت:  جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان کمک غیرنقدی، تهیه و توزیع ۲۶ هزار بسته معیشتی از این طرح به مردم نیازمند رسید. 

 

وی افزود: ۷۵ هزار و ۱۳۰ نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند که ۲۵ هزار نفر از آنها هم کمک معیشتی و مستمری دریافت می‌کنند از این‌رو همیشه نیازمند کمک خیرین هستیم. 

 

مدیرکل بهزیستی استان به راه‌اندازی ۱۶۷ مرکز ارائه خدمات برای مددجویان با محوریت محله محور اشاره کرد و گفت: ۱۰ هزار و ۸۹۰ نفر نیز پشت نوبت برای دریافت مستمری از بهزیستی استان هستند که قبل از بررسی پرونده‌ها، به علت کرونا از کمک‌های موردی نیز استفاده کرده‌اند. 

 

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما گسترش مراکز نگهداری سالمندان نیست بلکه هدف خانه محوری است، گفت: نگهداری سالمندان در نزد خانواده‌ها منجر به پیشگیری از بیماری‌ها از جمله آلزایمر هم می‌شود. 

 

صحاف با اشاره بر اینکه ۱۷ مرکز اورژانس اجتماعی با ۱۵۰ نیرو وجود دارد، گفت: در جاهایی که اورژانس اجتماعی وجود ندارد قطعا پایگاه‌های اجتماعی وجود دارد که همه این اورژانس‌های اجتماعی بیش از ۲۵ هزار نوع خدمات داده‌اند.