مساجد دارای کانون فرهنگی هنری با اقبال عمومی مواجه هستند
مساجد داراي کانون فرهنگي هنري با اقبال عمومي مواجه هستند
مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی:

مساجد دارای کانون فرهنگی هنری با اقبال عمومی مواجه هستند

مدير ستاد فهما آذربايجان‌شرقي گفت: تجربه نشان داده در هر مسجدي که داراي کانون و کتابخانه بوده است، حضور جوانان تحصيل‌کرده پررنگ و فعاليت ها بارونق همراه بوده است.
شناسه خبر : 17763 تاریخ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۱:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی‌نیا» امروز در دیدار با مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۱۴۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی سراسر استان فعالیت دارد.

مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در کنار کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بیش از 600 قرائتخانه، کتابخانه مخزن‌دار، کتابخانه باز نیز فعال است که با ارایه هزاران عنوان کتاب عمومی و آموزشی توانسته عاملی برای جذب جوانان و نوجوانان به فضای مسجد و ترغیب ایشان به مطالعه و کتابخوانی شود.

وی با بیان این‌که بر اساس برنامه ششم توسعه تمامی مساجد شهری و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت بایستی دارای کانون فرهنگی هنری باشند، گفت: در این راستا نیازمند مشارکت و همراهی نهادهای مختلف دخیل در امور مساجد هستیم.

هادی‌نیا با اشاره به این‌که نیازمند همکاری مسؤولان فرهنگی تمامی شهرستان‌های تابعه استان در راستای راه‌ندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناطق حایز شرایط هستیم، گفت: تجربه نشان داده در هر مسجدی که دارای کانون و کتابخانه بوده است، حضور جوانان تحصیل کرده پررنگ و فعالیت ها بارونق همراه بوده است.

همچنین بدرشکوهی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به این‌که نیازمند همگرایی در راستای گسترش فعالیت های فرهنگی، دینی، هنری و اجتماعی در مساجد هستیم، اظهار داشت: اوج شکوفایی فعالیت های مسجدی در دوران هشت سال دفاع مقدس متبلور بوده است.

وی با تأکید بر احیای شأن، جایگاه و نقش مساجد در معادلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی گفت: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد با نگرشی غیرجناحی در طول سالیان متمادی توانسته مورد اقبال اقشار مختلف جامعه قرار گیرد، انتظار می رود همین رویه در استان تداوم یابد.

بدرشکوهی با بیان این‌که طرح‌ها و برنامه های اجرا شده از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد با نیازسنجی های اجتماعی و با رویکرد رفع آسیب های اجتماعی و فرهنگی بوده است، خاطرنشان کرد: همین مسأله منجر به مشارکت تمامی طیف‌ها و گروه‌های مردمی شده است، چنانچه در دوران مقابله با کرونا شاهد اقدامات بسیار ارزشمند در مساجد و کانون های فرهنگی هنری هستیم.

وی با تأکید بر نفش کانون های فرهنگی هنری مساجد در مقابله با آسیب های اجتماعی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی گفت: آماده تعامل حداکثری در برنامه های ستاد فهما استان هستیم.