مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی دار فانی را وداع گفت
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي دار فاني را وداع گفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی دار فانی را وداع گفت

«محمد محمدپور»، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي به دليل ابتلا به کرونا صبح امروز شنبه در بيمارستان دارفاني را وداع گفت.
شناسه خبر : 18052 تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۳:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)  از استان آذربایجان شرقی، «محمد محمدپور» از حدود یک هفته قبل مبتلا به کرونا بود، دیشب به بخش وِیژه بیماران کرونایی منتقل شد و صبح امروز چهره از این جهان خاکی بر کشید.

 

محمدپور متولد ۱۳۴۷ در شهرستان سلماس و در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته و در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع جانبازی نائل آمده بود.

 

مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی از دانشگاه تبریز و دکترای تخصصی روانشناسی و دارای پروانه تخصصی از سازمان نظام روان شناسی کشور بود.

 

ریاست کتابخانه مرکزی و عضویت در هیئت امنای کتابخانه ملی تبریز، معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مدیریت اجرایی چهارمین و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، مشاور فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران اداره کل، مدیریت روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مدیریت موزه مقبره الشعرا و تدریس در مراکز آموزشی از جمله دانشگاه شهید مدنی، مدیریت اجرای جشنواره فیلم رحمت و جشنواره سفرنامه نویس رضوی از دیگر سوابق وی بود.

 

وی همچنین مولف ۲ جلدکتاب «سیری در مفاهیم و کلید واژه های فرهنگ و هنر» و «کنکاشی پیرامون عزت نفس» بود و فعالیت های فرهنگی، مطبوعاتی، پژوهشی و ترجمه فراوانی را در کارنامه خود دارد.

 

محمد محمدپور از سال ۱۳۹۵ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بود. و از او ۲ فرزند پسر به یادگار مانده است.