دیدار مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با مدیرعامل جدید بنیاد مصلای تبریز
ديدار مدير ستاد فهما آذربايجان شرقي با مديرعامل جديد بنياد مصلاي تبريز

دیدار مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با مدیرعامل جدید بنیاد مصلای تبریز

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي با مديرعامل جديد بنياد خيريه مصلاي حضرت امام خميني(ره) تبريز ديدار و گفت‌وگو کرد.
شناسه خبر : 19644 تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذرایجان شرقی، «محمد هادی نیا» در دیدار با مدیرعامل جدید بنیاد خیریه مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: مصلای امام خمینی تبریز یکی از مراکز فعال، پویا و جریان‌ساز فرهنگی و دینی استان محسوب می شود که به همت نماینده محترم ولی فقیه در استان طی سال های گذشته فعال‌تر شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با بیان این‌که آماده هرگونه تعامل و همکاری با این بنیاد در راستای گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی هستیم، گفت: انتصاب یک روحانی جوان، خوش‌فکر، مسجدی و مدیر یکی از کانون های فعال فرهنگی هنری مساجد تبریز، نشان از اعتماد ارزشمند امام جمعه محترم به جوانان انقلابی دارد.

وی با تأکید بر این‌که در صورت درخواست بنیاد مصلای امام خمینی(ره) آماده راه‌اندازی کانون فرهنگی هنری در این مرکز معظم هستیم، خاطرنشان کرد: تاکنون در 22 مصلای استان کانون فرهنگی هنری مسجدی مجوز فعالیت داده شده و زیر نظر ائمه جمعه شهرستان ها و با مدیریت جوانان، طلاب و دانشجویان به ارایه خدماتفرهنگی، هنری، دینی و بصیرتی می پردازند.

هادی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی اظهار داشت: هم اکنون بیش از 1400 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی سراسر استان فعالیت دارند.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی ادامه داد: در کنار کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بیش از 600 قرائتخانه، کتابخانه مخزن‌دار و کتابخانه باز نیز فعال است که با ارایه هزاران عنوان کتاب عمومی و آموزشی توانسته عاملی برای جذب جوانان و نوجوانان به فضای مسجد و ترغیب ایشان به مطالعه و کتابخوانی شود.

هادی نیا خاطرنشان کرد: با فعال شدن کانون فرهنگی هنری در هر مسجدی سطح سن مراجعان و نمازگزاران به این مساجد کاهش یافته و در عین حال شاهد ارتقای میانگین سطح سواد و تحصیلات مراجعان مسجد بوده ایم.

وی با بیان این‌که بر اساس برنامه ششم توسعه تمامی مساجد شهری و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت بایستی دارای کانون فرهنگی هنری باشند، گفت: در این راستا آمادگی داریم با همکاری مسؤولان فرهنگی و متولیان دینی استان نسبت به استقرار کانون فرهنگی هنری در مساجد حائز شرایط اقدام کنیم.

همچنین حجت الاسلام اجاقی، مدیرعامل بنیاد خیریه مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های بنیاد مصلای امام خمینی و کبتاخانه این مرکز پرداخت و اظهار داشت: آماده تعامل حداکثری با ستاد فهما استان و تعریف فعالیت های مشترک در راستای جذب حداکثری جوانان به مساجد و مصلای تبریز هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه کتابخانه، قرائتخانه ، سالن های مختلف نمایشگاهی مصلای امام خمینی تبریز گفت: آماده اکران آثار هنری بچه های مسجدی در سالن های مجاوز کتابخانه و قرائتخانه مصلای حضرت امام تبریز هستیم.