همت 200 میلیون تومانی خیرین کانون نورالطریق تبریز
همت 200 ميليون توماني خيرين کانون نورالطريق تبريز
در دومین مرحله از طرح ملی راهکار؛

همت 200 میلیون تومانی خیرین کانون نورالطریق تبریز

مصطفي زاده با بيان اينکه بسته هاي معيشتي در قالب دومين مرحله از طرح ملي «راهکار» بين نيازمندان توزيع شد؛ گفت: تاکنون بالغ بر ۲۰۰ ميليون تومان از محل کمک هاي خيرين و مردمي و نمازگزاران هزينه شده است.
شناسه خبر : 20179 تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، حامد مصطفی زاده، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری نورالطریق مسجد آیت الله طالقانی تبریز از برنامه های اجراشده در ایام مقابله با بیماری کرونا توسط کانون نورالطریق و پایگاه مقاومت بسیج  مسجد با عنوان گروه جهادی رحیل،در قالب دومین مرحله از طرح ملی «راهکار» خبر داد.

وی گفت: انفاق، از میوه های درخت ایمان است. در قرآن آمده است؛ «مردان و زنانی که در راه خدا انفاق می کنند و آنان که از این راه به خداوند قرض الحسنه می دهند، خداوند آن را چند برابر کرده، و برای ایشان پاداش پرارزشی است». خداوند با این آیه، مؤمنان را به انفاق در راه خدا، دعوت می کند و اجر بزرگی برای آن در نظر می گیرد. این پاداش، نشان از الطاف و مواهب الهی دارد که نه تنها در آخرت، که در دنیا نیز قسمتی از آن به ایشان می رسد.

مصطفی زاده افزود: بر همین اساس، تلاشگران کانون، مسجد و پایگاه با روحیه انقلابی، ایثار و ازخودگذشتگی از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا به ‌صورت داوطلبانه پای کار آمدند تا از اقشار آسیب‌ پذیر در برابر این بیماری منحوس حمایت کنند که یادآور روزهای دوران دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: در این روزها فعالان کانون و مسجد برای جلب مشارکت خیرین و تهیه بسته‌های بهداشتی و غذایی ویژه خانواده‌های محروم تلاش‌های بسیاری داشته و تاکنون جوانان مسجد در لبیک گویی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه بیش از ۵ هزار بسته بهداشتی و غذایی را در چند مرحله از رزمایش مواسات در قالب طرح ملی «راهکار» در نقاط مختلف شهر بین خانواده‌های نیازمند توزیع کرده اند.

مصطفی زاده بسته‌های معیشتی و بهداشتی اهدا شده را شامل کالاهای اساسی مانند گوشت، برنج، مرغ، روغن، قند، رب گوجه فرنگی، چای، ماکارونی، حبوبات، دستمال کاغذی، ماسک، مواد شوینده، مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح به ارزش هربسته ۳۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: توسط جوانان مسجد شبانه و با حفظ حرمت انسانی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در درب منازل این خانواده های بزرگوار توزیع شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری با بیان اینکه این بسته های معیشتی در قالب دومین مرحله از طرح ملی «راهکار» بین نیازمندان توزیع شد؛ گفت: تاکنون بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان از محل کمک های خیرین و مردمی و نمازگزاران هزینه شده است.

 وی ضدعفونی مسجد و محله، توزیع نذر قربانی، توزیع برشورهای آموزشی برای رعایت نکات بهداشت فردی، راه اندازی کارگاه تولید ماسک سه لایه، ذبح قربانی ۳ رأس گوسفند در روز عید غدیرخم، برگزاری کلاس های طرح تابستانی با رعایت اصول بهداشتی را ازدیگر فعالیت های کانون فرهنگی هنری برشمرد.

مصطفی زاده با بیان اینکه در این کانون فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است، اظهار کرد: به همت گروه جهادی رحیل مسجد آیت الله طالقانی یک زندانی جرایم غیرعمد نیز آزاد شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری نورالطریق مسجد آیت الله طالقانی تبریز ضمن تجلیل و قدردانی صمیمانه از خیرین، اعضای کانون، مسجد، بسیجیان که این امور مهم با کمک آنها میسر می شود ، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری نسبت به تداوم همدلی و کمک مومنانه در ایام کرونایی، طرح ملی «راهکار۲» با اجرای برنامه های دیگری توسط گروه جهادی رحیل ادامه خواهد داشت.