آخرین وضعیت رویداد ملی فهما در آذربایجان‌شرقی بررسی شد
آخرين وضعيت رويداد ملي فهما در آذربايجان‌شرقي بررسي شد

آخرین وضعیت رویداد ملی فهما در آذربایجان‌شرقی بررسی شد

نشست مشورتي رئيس دبيرخانه شوراي سياستگذاري کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور با ستاد فهما استان آذربايجان شرقي در تبريز برگزار شد.
شناسه خبر : 20954 تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۲:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی،  نشست مشورتی و بررسی آخرین وضعیت رویداد ملی فهما امروز با حضور «حسین براتی» رئیس دبیرخانه شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در محل ستاد فهما استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

«محمد هادی نیا» در این به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای طرح ایران قوی(فهما 2) پرداخت و اظهار داشت: هر یک از همکاران معین چند شهرستان هستند که نسبت به انگیزه‌دهی کانون‌ها برای دریافت مجوز و ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد تلاش حداکثری دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که برخی از شاخص های ارزیابی استان ها باید به نسبت نیروی انسانی و تعداد کانون های فرهنگی هنری هر استان سنجش شود، گفت: با توجه به این‌که بیش از 60 درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در مناطق روستایی قرار دارند، متأسفانه اغلب در زمینه دسترسی به اینترنت و سواد کار با سامانه با مشکلاتی مواجه هستند.

هادی نیا یادآور شد: هم اکنون بیش از 1400 کانون فرهنگی هنری در مناطق شهری و روستایی آذربایجان شرقی فعال هستند که این استان در زمینه کتابخانه و قرائتخانه های مسجدی از جمله مناطق شاخص و برجسته کشوری شناخته می شود، انتظار داریم این موضوع نیز در ارزیابی های طرح فهما دو مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بهداشتی حاکم بر کشور و استن آذربایجان شرقی به واسطه شیوع ویروس کرونا؛ امکان پیگیری حضوری در شهرستان ها و دیدار چهره به چهره با مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرهای مختلف استان نبوده است.

هادی نیا افزود: با این حال همکاران بنده در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با بهره مندی از فضای مجازی و همچنین پیگیری های مستمر از طریق رؤسای ادارات ارشاد اسلامی شهرستان ها نهایت تلاش خود را در راستای صدور مجوز و ثبت فعالیت های کانون های شهری و روستایی دارند.