کتابخانه‌های کانون های مساجد آذربایجان ‌شرقی ساماندهی می‌شوند
کتابخانه‌هاي کانون هاي مساجد آذربايجان ‌شرقي ساماندهي مي‌شوند

کتابخانه‌های کانون های مساجد آذربایجان ‌شرقی ساماندهی می‌شوند

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي از ساماندهي کتابخانه‌هاي مسجدي در راستاي رويداد ملي فهما و در بستر سامانه بچه‌هاي مسجد خبر داد.
شناسه خبر : 21118 تاریخ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجانشرقی، «محمد هادی‌نیا» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستاي اجرای طرح ملي ايران قوي، امکان به‌روزرسانی اطلاعات کتابخانه های مساجد استان در سامانه بچه های مسجد فراهم شده است و مدیران مسئول محترم کانون‌های فرهنگی هنری استان می توانند با مراجعه به زیست بوم بچه های مسجد؛ اطلاعات کتابخانه کانون را به‌روز رسانی کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: مدیران مسئول کانون های مساجد استان می توانند با به‌روزرسانی اطلاعات کتابخانه، ضمن اخذ امتیاز لحاظ شده در رویداد ملی فهما؛ نام و ماهیت حقوقی کتابخانه را به نام آن کانون ثبت کنند.

 

وی افزود: بر این اساس لازم است؛ مدیران مسئول کانون های مساجد پس از ورود به سامانه بچه های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir بر روی گزینه رواق کتاب کلیک کرده و اطلاعات جدید کتابخانه باز یا مسجدی خود را تکمیل و به روز رسانی کنند.

 

هادی نیا افزود: کانون هایی که دارای کتابخانه جدید بوده و اطلاعتشان در سامانه بارگذاری نشده، می توانند نسبت به درج اطلاعات و ثبت کتابخانه خود به عنوان کتابخانه جدید اقدام کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی یادآور شد: کانونهایی که نتوانند تا پایان طرح ایران قوی(22بهمن) اطلاعات کتابخانه های خود را در این سامانه ثبت و بروز رسانی کنند، جزو کانونهای بدون کتابخانه محسوب شده و از امتیازات و حمایت های مادی و معنوی محروم خواهند شد.

 

وی افزود: ضروری است تمامي كانون هاي فرهنگی هنری دارای كتابخانه و قرائتخانه مسجدی و باز نسبت به بروزرساني و ثبت كتابخانه اقدام کنند، چراکه اطلاعات وارد شده كتابخانه ها در سامانه منبع اصلي برنامه ريزي  محسوب شده و براي ستاد فهمای استان و در نهایت مبنای هرگونه حمایت و تصمیم گیری های بعدی خواهد بود.

 

هادی نیا از مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد، مسئولان کتابخانه ها، کتابداران، مدیران و کارشناسان محترم ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی که در اجرای طرح ملی ایران قوی(فهما ۲) و ساماندهی کتابخانه ها در پورتال بچه های مسجد همکاری دارند، قدردانی کرد.