طرح غربالگری خانه به خانه توسط کانون امام حسین تبریز
طرح غربالگري خانه به خانه توسط کانون امام حسين تبريز

طرح غربالگری خانه به خانه توسط کانون امام حسین تبریز

کانون فرهنگي هنري مسجد امام حسين(ع) قم تپه تبريز با همکاري پايگاه مقاومت بسيج در حال اجراي طرح غربالگري شهيد سليماني به منظور شناسايي افراد مبتلا به کرونا در منطقه است.
شناسه خبر : 21682 تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، حسن سبب کار، به تشریح اقدامات فعالان کانون و مسجد در رواق همدلی ایران قوی پرداخت و گفت: طرح سردار شهید«قاسم سلیمانی» به منظور مدیریت و کنترل بیماری کرونا به شیوه محله و خانه محور با هدف بررسی افراد مشکوک به ابتلا به کرونا، قبل از بستری به صورت رایگان اجرایی می شود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین(ع) قم تپه تبریز  ضمن قدردانی از تلاش های کادر درمان در خدمات رسانی به مردم و بیماران کرونایی، افزود: این طرح برای پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در بین افراد جامعه با استفاده از ظرفیت انسانی مسجد، کانون و پایگاه بسیج اجرا می شود.

وی شناسایی افرادی که دارای علائم بالینی هستند، آموزش راه های پیشگیری از کرونا،اهدای بسته های بهداشتی، نحوه صحیح زدن ماسک به خانواده‌ها را از جمله اهداف اختصاصی اجرای این طرح برشمرد.

سبب کار ارتباط با محرومان، مهرورزی و روحیه خدمتگزاری به مردم را از مهم ترین ویژگی های فعالان کانون و بسیج برشمرد و تصریح کرد: اعضای کانون فرهنگی هنری و بسیجیان پایگاه مسجد امام حسین(ع) همواره آماده خدمتگزاری به اهالی منطقه هستند، همانگونه که از شروع این بیماری منحوس در استان با اقداماتی از قبیل دوخت و تولید ماسک،لباس بیمارستان، ضدعفونی و گندزدایی منطقه، اهدای بسته های معیشتی و بهداشتی در میدان حضور داشتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اعضای کانون با اجرای برنامه های مختلف اعم از برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه، اهدای بسته های غذایی در سالروز میلاد حضرت زینب(س)، پخت و توزیع ۸۰ پرس غذای گرم به محرومان، فعالیت درفضای مجازی، فعالیت های ورزشی درکانون، تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی، اهدای هدیه به دختران به مناسبت جشن تکلیف آنها و اجرای برنامه سه شنبه های تکریم در حال فعالیت هستند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام حسین؛ برپایی آئین عزاداری به مناسبت ایام فاطمیه و بزرگداشت اولین سالگرد سردار سرافراز اسلام حاج «قاسم سلیمانی» را از مهمترین برنامه های کانون برشمرد و افزود: اعضای کانون و مسجد در ایام فاطمیه به صورت خودجوش و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با برپایی مراسم عزاداری و دعوت از مداحان و مرثیه سرایان و نوحه خوانی و سینه زنی در عزای بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) به سوگ می نشینند.

وی با بیان اینکه ایام فاطمیه فرصت ترویج خودسازی و حیای فاطمی است، خاطرنشان کرد: توجه به روش زندگی ساده حضرت فاطمه زهرا (س) می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه بوده و جوانان را به سوی زندگی های سرشار از سادگی و خلوص و معنویت رهنمون کند.