طرح ملی «ایران قوی» به صورت کاملا هوشمند طراحی شده است
طرح ملي «ايران قوي» به صورت کاملا هوشمند طراحي شده است
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

طرح ملی «ایران قوی» به صورت کاملا هوشمند طراحی شده است

پيروزمنش گفت: طرح ملي «ايران قوي» به صورت کاملا هوشمند و با بهره‎‌مندي از فرصت‌ها و ظرفيت هاي موجود در فضاي مجازي طراحي شده است.
شناسه خبر : 21868 تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۴۸

«علی پیروزمنش» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» در استان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری طرح ملی ایران قوی اظهار داشت: اجرای طرح ملی «ایران قوی» در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور زمینه‌ساز بروز و ظهور و همچنین شناسایی استعدادهای موجود در سطح مساجد استان شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که طرح ملی «ایران قوی» به صورت کاملا هوشمند و با بهره‎‌مندی از فرصت‌ها و ظرفیت های موجود در فضای مجازی طراحی شده است، خاطرنشان کرد: سامانه بچه‌های مسجد می تواند به عنوان الگویی برای دیگر نهادهای فرهنگی برای پایش و رصد فعالیت ها و برنامه های مراکز تحت پوشش معرفی شود.

پیروزمنش با بیان اینکه استفاده از نیروهای خلاق، متخصص و متعهد در اجرای این رویداد نیز یکی از نکات ارزشمند آن است؛ افزود: طرح ملی ایران قوی در قالب سه شبستان «فرهنگ، هنر و نوآوری» اجرا می شود، که برای هر کدام از این شبستان ها ۱۲ رواق تعریف شده است، همین نگاه دقیق به تمامی رشته ها و فعالیت های هنری و فرهنگی از دیگر نکات ارزشمند طرح است.

وی با بیان این‌که طرح ملی «ایران قوی» در گام دوم انقلاب اسلامی متشکل از ۴۰ عنوان برنامه در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق طراحی شده تا در همه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور اجرایی شود، گفت: تعریف مرحله ارزیابی و داوری در طرح ملی ایران قوی خود موجب ایجاد رقابت میان فعالان کانون های مساجد استان شده است، چنانکه طی ماه های اخیر شاهد گسترش ثبت و به‌روزرسانی فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد هستیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تقدیر از ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در طراحی و اجرای رویداد ملی فهما اظهار داشت: در شرایطی که جامعه درگیر ویروس کرونا بوده و بخشی از فعالیت های فرهنگی و هنری به اجبار تعطیل شده اند، ابتکار عمل ستاد فهما در اجرای این رویداد ملی ارزشمند است.

پیروزمنش با بیان این‌که طرح ملی ایران قوی یا همان فهما(2) منجر به تولید آثار فرهنگی و هنری خلاق در فضای مجازی نیز شده است، گفت: خروجی این طرح بایستی به صورت دقیق ارزیابی و مورد تحلیل قرار گیرد، ضمن این‌که تربیت استعدادهای شناسایی شده نیز در اولویت قرار گیرد.