همت جوانان کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا تبریز در بزرگداشت سردار سلیمانی
همت جوانان کانون فرهنگي هنري فاطمة الزهرا تبريز در بزرگداشت سردار سليماني

همت جوانان کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا تبریز در بزرگداشت سردار سلیمانی

نخستين سالگرد شهادت مالک اشتر زمان سپهبد حاج قاسم سليماني و همرزمانش با حضور جانشين فرمانده سپاه عاشورا برگزار شد.
شناسه خبر : 21921 تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، نخستین سالگرد شهادت مالک اشتر زمان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با حضور جانشین فرمانده سپاه عاشورا سردار سرتیپ عباسقلی زاده و بسیجیان و نمازگزاران در مسجد حضرت فاطمةالزهرا(س) شهرک ارم تبریز برگزار شد.

سردار «عباسقلی‌زاده» در این مراسم گفت: استکبارستیزی، برخاسته از ویژگی مخالفت اسلام با هر گونه ظلم و ستم علیه دیگران و نیز ستم‌پذیری است. شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها پرچمدار و نماد مبارزه با استکبار جهانی، بلکه یک تفکر استکبارستیزی بود. او شاگرد ممتاز مکتب روح‌الله بود که در مبارزه با استکبار، مرز نمی‌شناخت، از دفاع مقدس تا جنگ ۳۳ روزه در لبنان و جنگ ۴۸ ساعته در نوار غزه، برایش میدان مبارزه با ظلم و استکبار بود.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا افزود: وجود و حضور سردار شهید در صحنه‌های مبارزه با استکبار جهانی و ارتجاع عربی، همه سرمایه‌گذاری‌ها و توطئه‌ها علیه دنیای اسلام را خنثی می‌کرد. هنر او تبدیل «تهدید» به «فرصت» بود.

وی افزود: سردار سلیمانی در شاهکاری بی‌نظیر، پروژه خطرناک «دولت اسلامی عراق و شام (داعش)» را نابود و آن را به فرصتی برای اتحاد امت اسلامی تبدیل کرد. در جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه، ۳ روزه و ... با طراحی‌های هوشمندانه و حمایت فکری و میدانی، دشمن صهیونیستی را به تسلیم در برابر رزمندگان فلسطینی و لبنانی وادار کرد، هسته مقاومت را در کشورهای سوریه و عراق بنیان گذاشت و با سازماندهی، آموزش و ایجاد اتحاد و انسجام میان نیروهای رزمنده در برخی کشورهای اسلامی، روحیه خودباوری را به رزمندگان مسلمان تزریق کرد و آنان را به میدان‌های مبارزه با استکبار و صهیونیسم و سلفی‌گری کشاند. 

عباسقلی‌زاده با بیان این ‌که عزت و اقتدار ما به برکت خون شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی حاصل شده است، افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری نیروهایی تربیت کردند که به تنهایی جلوی آمریکا و صهیونیست ایستادند؛ به طوری که سردار سلیمانی در یک سخنرانی خود به صراحت اعلام کرد که آمریکا، شیطان بزرگ نیاز نیست که تو برای کشور ایران خط و نشان بکشی بلکه من یک تنه جواب گوی تو هستم.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا تصریح کرد: پیامی که از شهادت سردار سلیمانی می‌گیریم؛ این است که شاید سال‌ها طول می‌کشید ماهیت آمریکا را شفاف اعلام کرد، اما شهادت سردار دل‌ها منجر شد تا به خوبی و شفافیت این ماهیت و چهره ننگ‌آلود آمریکا را به همه جهان نشان داد.

گفتنی است، این مراسم با مشارکت کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا(س) برگزار شد.