هدف ایران قوی بهره‌مندی از ظرفیت رسانه و هنر در توسعه فعالیت‌های مسجدی است
هدف ايران قوي بهره‌مندي از ظرفيت رسانه و هنر در توسعه فعاليت‌هاي مسجدي است

هدف ایران قوی بهره‌مندی از ظرفیت رسانه و هنر در توسعه فعالیت‌های مسجدی است

هادي نيا گفت: طرح ملي ايران قوي مبتني بر اقتضائات روز و قابليت‌ها و مقدورات بومي، شکل گرفته است، اين طرح در واقع به دنبال بهره‌مندي از ظرفيت رسانه، هنر و فن آوري‌هاي نوين به منظور توسعه فعاليت‌هاي مسجدي است.
شناسه خبر : 22315 تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، محمد هادی نیا امروز در جمع اعضای کانون فرهنگی هنری شهیدان توانا و هیأت امنای مسجد نبی اکرم(ص) کوی میرداماد تبریز اظهار داشت: طرح ملی ایران قوی یا همان رویداد ملی فهما 2 با اهداف مختلفی طراحی شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بچه‌های مسجد و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در هر یک از رواق‌های دوازده گانه در سه شبستان تعریف شده طرح ملی ایران قوی می‌توانند فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کرده و امتیاز لحاظ شده به هر یک از برنامه ها را کسب کنند.

 

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا عموم فعالیت‌های ستاد فهما در سطح فضای مجازی، تولید محتوا و با تمرکز بر رویکرد آموزش تعریف شده است، افزود: با توجه به این مولفه، طرح ملی ایران قوی از هفته دفاع مقدس تا ایام الله دهه فجر (در قالب 20 هفته) برگزار می شود.

 

هادی نیا افزود: تمامی فعالیت ها و اقدامات ثبت شده در طرح ملی ایران قوی پس از گذشت بازه زمانی یاد شده توسط داوران ملی در عرصه های دوازده گانه داوری می شوند؛ در حقیقت "طرح ملی ایران قوی" با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و  اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، تلاش می کند در راستای تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام بردارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امسال ذیل برگزاری رویداد ملی فهما و طرح ملی ایران قوی، به جهت حفظ سهم استان های مختلف کشور، امتیازات با چند مدل مختلف طراحی و انتخاب شدند که در نهایت برترین های منطقه ای، استانی و شهرستانی معرفی و تجلیل خواهند شد.

 

وی با اشاره به ابعاد مختلف تعریف شده برای این طرح گفت: این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت های مبتکرانه کانون ها و استفاده هدفمند از ظرفیت هنر، رسانه و فن آوری های نوین اجرا می شود.

هادی نیا شناسایی و توانمند سازی استعداد های فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیّه، امید و تلاش، حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی را از جمله اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: محور و موضوعات اجرای طرح شامل قرآن و سیره اهل بیت، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی می باشد.

 

همچنین در این نشست هم اندیشی و اندیشه‌ورز؛ دشتی، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهیدان توانا،  مسئول پایگاه مقاومت بسیج خواهران، فرمانده پایگاه بسیج برادران، اعضای هیأت امنا، مسئول امور خواهران کانون و حجت الاسلام چاووشی امام جماعت مسجد نبی اکرم(ص) در سخنانی جداگانه ضمن تقدیر از حضور مدیر و کارشناسان ستاد فهما استان، بر ثبت فعالیت های کانون طی روزهای آینده در سامانه بچه های مسجد تأکید کردند.

 

گفتنی است، در ادامه این نشست کارشناسان رسانه و آموزش ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی به ارایه نکات آموزشی در راستای ثبت فعالیت ها و برنامه های کانون در سامانه بچه های مسجد پرداختند.