توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در قالب طرح ملی «ایران قوی»
توسعه فرهنگ کتاب و کتابخواني در قالب طرح ملي «ايران قوي»

توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در قالب طرح ملی «ایران قوی»

مسئول فرهنگي کانون اصحاب المهدي گفت: يکي از برنامه هاي فرهنگي کانون در راستاي اجراي طرح ملي «ايران قوي»، توجه به ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني است.
شناسه خبر : 22749 تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، رضا عهدی اظهار کرد: یکی از برنامه های فرهنگی کانون در راستای اجرای طرح ملی «ایران قوی»، توجه به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری اصحاب المهدی مسجد حضرت علی اصغر منطقه مارالان تبریز گفت: اهمیت کتاب و  فرهنگ کتابخوانی به حدی است که رهبر معظم انقلاب بسیار بر این امر تاکید کرده و بیاناتشان حکایت از دغدغه ایشان برای جا افتادن این فرهنگ در میان خانواده‌ها می باشد.

عهدی افزود: برنامه های کتابخوانی با محوریت طرح ملی شنبه های کتاب با جدیت دنبال می شود و به همین منظور هر هفته شنبه شب ها ما بین اقامه نماز مغرب و عشاء یک کتاب خوب و مفید از کتاب های موجود در کتابخانه توسط امام جماعت مسجد معرفی می شود تا از این طریق نمازگزاران نسبت به کتاب و کتابخوانی ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه رواق نور یکی از برنامه های طرح ملی «ایران قوی» است، اظهار کرد: فعالیت های قرآنی کانون حول محور این طرح ملی در حال اجرا است و به همین منظور طرح تلاوت نور و برگزاری کلاس های آموزشی اجرا می شود.

عهدی عنوان کرد: در سایت بچه های مسجد تمامی فعالیت ها و اقدامات کانون که حول محور این طرح ملی اجرا می شوند درشبستان ها و رواق های مرتبط بارگزاری می شوند.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری اصحاب المهدی با توجه به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی و با وجود فضایی مناسب در مسجد،ازکمبود و عدم وجود کتاب های متنوع آموزشی و فرهنگی برای نوجوانان و جوانان انتقاد کرده و خواستار کمک برای جبران کمبود کتاب  در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در منطقه خود شد.