اقدامات کانون الهادی مسجد موسی بن جعفر اسکو در رواق کتاب
اقدامات کانون الهادي مسجد موسي بن جعفر اسکو در رواق کتاب

اقدامات کانون الهادی مسجد موسی بن جعفر اسکو در رواق کتاب

فعالان کانون فرهنگي هنري الهادي مسجد موسي بن جعفر(ع) اسکو، در رواق کتاب طرح ملي «ايران قوي» مشارکت فعال دارند.
شناسه خبر : 22951 تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۲:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما»  از استان آذربایجان شرقی، محمدرضا فتحی به تشریح برنامه های اجرایی در رواق کتاب طرح ملی «ایران قوی» پرداخت و گفت: اهمیت کتابخوانی در دین اسلام به اندازه ای است که معجزه ی پیامبر اکرم(ص) از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم نخستین آیاتی که بر پیامبراکرم(ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، وعلم توام شده است. اهمیت کتاب و کتابخوانی و عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می نویسد، قسم یاد می کند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری الهادی مسجد موسی بن جعفر(ع) اسکوافزود: بر همین اساس کانون فرهنگی هنری برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه، آموزش روش صحیح کتابخوانی متناسب با نیازهای نوجوانان و جوانان منطقه، طرح «شنبه های کتاب» را اجرا می کند.

وی با بیان این که کتابخانه کانون مجهز و دارای ۵ هزار جلد در عناوین مختلف می باشد، خاطرنشان کرد: طرح ملی «شنبه های کتاب» هرهفته به مدت ۲ روز، روزهای شنبه و دوشنبه با معرفی کتاب  و اجرای طرح تلاوت نور به صورت مستمر در مسجد موسی بن جعفر(ع) برگزار می شود.

فتحی عنوان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی تمامی کلاس های آموزشی کانون اعم از کلاس قرآن،کلاس های آموزشی و دیگر برنامه ها به صورت مجازی برگزار می شود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری الهادی مسجد موسی بن جعفر(ع) اسکو خاطرنشان کرد: برای ثبت اقدامات انجام شده توسط فعالان کانون متناسب با شبستان ها و رواق های موجود در سایت بچه های مسجد تمام تلاش خود را به کارخواهیم بست.