دیدار امام جمعه شهر سهند با فعالان کانون ولایت
ديدار امام جمعه شهر سهند با فعالان کانون ولايت

دیدار امام جمعه شهر سهند با فعالان کانون ولایت

فعالان و مربيان کانون فرهنگي هنري ولايت مسجد حضرت فاطمة الزهرا(س) با امام جمعه شهر جديد سهند ديدار و گفت و گوکردند.
شناسه خبر : 23969 تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، جمعی از فعالان کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد حضرت فاطمة الزهرا(س) شهر سهند امروز با امام جمعه این شهر دیدار و گفت و گو کردند.

این دیدار که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی کانون برگزار شد، حجت الاسلام «محمد منیب راد» ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: اهمیت دادن به کودکان و نوجوانان به معنای اهمیت دادن به مهم‌ترین عامل توسعه یعنی نیروی انسانی آینده است.

امام جمعه شهر سهند با بیان اینکه مساجد به عنوان پايگاه اسلام، محل تعليم و تربيت و تزكيه و آماده دفاع از اسلام است و بهترين مكان هاي روي زمين هستند، افزود: از نظر اسلام دوران نوجوانی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا در این دوران، شخصیت فردی و اجتماعی نوجوانان پایه ریزی می شود. روش تربیتی اسلام براین امر تأکید دارد که نوجوان این دوران را با معرفت و پاکی سپری کند.

حجت الاسلام منيب راد با اشاره به اینکه نقش کانون مسجد، انجام فعالیت های فرهنگی با محوریت حضور نوجوانان و جوانان مسجدی است، گفت: خانواده‌، به عنوان نهادی مقدس و بی‌بديل، نخستين، مهم‌ترین‌ و اصلی‌ترین‌ پرورشگاه‌ و آموزشگاه‌ فرد محسوب‌ مي‌شود و يكي‌ از نهادهاي‌ آموزشي‌ و پرورشي‌ جامعه‌ است‌.

امام جمعه شهر سهند با بیان این عنوان که ایجاد جذابیت در برنامه های فرهنگی و هنری نیز در جذب نوجوانان و جوانان نقش مهم دارد؛ تصریح کرد: اجرای اصولی تربیت دینی در مسجد می تواند نقش محوری و تعیین کننده ای در راستای اجرای برنامه های فرهنگی کانون باشد.

در ادامه این دیدار مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری به ارائه گزارش عملکرد فعالیت های کانون در حوزه های آموزشی، تربیتی، کمک های مومنانه درچندین نوبت و کارگاه های آموزشی تربیت مربی پرداخت و همچنین توضیحاتی توسط مسئول صندوق قرض الحسنه کانون ارائه شد.