کانون‌‌های مساجد طلایه‌دار فرهنگ و هنر باشند
کانون‌‌هاي مساجد طلايه‌دار فرهنگ و هنر باشند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

کانون‌‌های مساجد طلایه‌دار فرهنگ و هنر باشند

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي گفت: کانون‌‌هاي فرهنگي هنري مساجد بايد طلايه‌دار فرهنگ و هنر باشند.
شناسه خبر : 24183 تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۰:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «سیدقاسم ناظمی» در دیدار کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی(فهما) اظهار داشت: دبیرخانه‌ی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به عنوان متولی فرهنگ و هنر در مساجد، می‌بایست نقشه‌ی راهی متقن با محتوایی قابل اجرا در مساجد را تدوین کرده و در اختیار جوانان و نوجوانان مسجدی قرار دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم ایجاد تحول در برنامه های کانونهای فرهنگی هنری مساجد برای پیشبرد اهداف این کانون ها، ‌تصریح کرد: در میان جوانان و نوجوانان مسجدی باید استعدادیابی شود، چه بسیار استعدادهای بالقوه‌ای در مساجد هستند که اگر بالفعل شوند هنرمندانی شایسته خواهند شد.

ناظمی با تاکید بر این که باید به کار فرهنگی به دیده‌ی تکلیف نگریست، افزود: در حوزه فرهنگ و هنر با کمّی گرایی نمی‌توان به نتیجه‌ای رسید و باید با عزمی  جمعی به سمت کیفی‌گرایی حرکت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مساجد را محوری‌ترین نهاد انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: باید در این نهاد مقدس و تاثیرگذار، شیوه های کارآمدتری را تعریف کنیم و امروز این موضوع می تواند به هدف کانون های فرهنگی هنری مساجد تبدیل شود.

وی خواستار تربیت هنرمندانی شد که خیزشگاه آنان مسجد است و گفت: هنرمندان مسجدی طلایه‌داران هنر متعهد هستند و می‌توانند اتفاقات خوبی را در عرصه‌ی فرهنگ و هنر رقم بزنند.