329 کانون فرهنگی هنری در استان آذربایجان شرقی موفق به دریافت مجوز الکترونیکی شدند
329 کانون فرهنگي هنري در استان آذربايجان شرقي موفق به دريافت مجوز الکترونيکي شدند

329 کانون فرهنگی هنری در استان آذربایجان شرقی موفق به دریافت مجوز الکترونیکی شدند

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي از صدور مجوز الکترونيکي به ۳۲۹ کانون مسجدي استان خبر داد.
شناسه خبر : 25249 تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما»  از استان آذربایجان شرقی، محمد هادی نیا اظهار داشت: روند صدور مجوز الکترونیکی کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور و به تبع آن در استان آذربایجان‌شرقی از ماه‌‍‌ها پیش همزمان با برگزاری رویداد ملی فهما آغاز شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بر اساس اساسنامه جدید ستاد فهما کشور که در جلسه 807 مورخ 18 اردیبهشت سال 97 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، تمامی مدیران مسئول کانون های فعال شهری و روستایی باید با راجعه به سامانه بچه های مسجد نسبت به اخذ مجوز الکترونیکی کانون اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه مدیران کانون های فرهنگی هنری باید با مراجعه به بخش کاربری کانون به نشانی «پرتال بچه‌های مسجد» نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند افزود: برخورداری کانون از ۲ هزار امتیاز، تطبیق سن مدیر کانون، ثبت حداقل 20 عضو برای کانون های شهری و 10 عضو برای کانون های روستایی در سامانه، بارگذاری مدارک، تکمیل اطلاعات ارکان کانون و تطبیق مدرک تحصیلی مدیر کانون از جمله شرایط اخذ مجوز الکترونیکی است.

 

هادی نیا هدف از صدور مجوز الکترونیکی را پرهیز از بروکراسی اداری، بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی و تحقق برنامه های الکترونیک ستاد فهما دانست و تاکید کرد: سامانه «بچه‌های مسجد» فرصتی را فراهم کرده تا کانون‌ها بتوانند از طریق فضای مجازی بدون مراجعه حضوری به مرکز استان موارد اداری خود را پیگیری کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی افزود: تاکنون 351 کانون مسجدی از سراسر نقاط شهری و روستایی استان اقدام به درخواست صدور مجوز الکترونیکی کردند که 329 مرکز موفق به دریافت این مجوز شدند.

 

وی با بیان این‌که کانون های فرهنگی هنری شهرستان های عجب شیر با 62 و تبریز با 55 مجوز الکترونیکی بیشترین مشارکت را داشته‌اند، گفت: شهرستان های آذرشهر، ورزقان و جلفا نیز کمترین مشارکت را در فرآیند صدور مجوز الکترونیکی به ثبت رساندند.

 

هادی نیا با بیان این‌که روند صدور مجوز الکترونیکی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد متوقف نشده است، گفت: این فرآیند پس از داوری و اعلام نتایج رویداد ملی فهما دو بار دیگر آغاز خواهد شد و کانون های بازمانده از دریافت مجوز الکترونیکی می توانند با پیگیری و رفع نواقص نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.