ستاد فهما به دنبال تربیت هنرمندان متخصص مسجدی است
ستاد فهما به دنبال تربيت هنرمندان متخصص مسجدي است

ستاد فهما به دنبال تربیت هنرمندان متخصص مسجدی است

براتي گفت: توليد محتواي ديني فاخر، تربيت هنرمندان متعهد و متخصص و همچنين جريان‌سازي در عرصه هاي فرهنگي کشور از اولويت هاي ستاد فهما کشور است.
شناسه خبر : 25792 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۰:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، حسین براتی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد شبکه‌سازی و فعالیت هدفمند در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: بر همین اساس معاونت شبکه‌سازی و فضای مجازی راه‌اندازی شده است.

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری فهما با تأکید بر ضرورت فعالیت مساجد و فعالان مسجدی در عرصه برنامه های هدفمند در فضای مجازی خاطرنشان کرد: تولید محتوای دینی فاخر، تربیت هنرمندان متعهد و متخصص و همچنین جریان‌سازی در عرصه های فرهنگی کشور از دیگر اولویت های ستاد فهما کشور است.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم تربیت هنرمندان انقلابی برخواسته برخواسته از بطن مساجد می تواند در جریان های فرهنگی و اجتماعی اثرگذار باشد، بر همین اساس یکی از رویکردهای مهم رویداد ملی فهما توجه به عرصه های مختلف هنری و توجه به کانون های فعال در این زمینه ها بوده است.

براتی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حفظ نگاه تعاملی ستادهای استان ها با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: ستادهای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از دستگاه های زیرمجموعه و اقماری وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید ارتباط خود را با مجموعه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت کنند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بچه های مسجد، گفت: این سامانه به زیست بوم فعالیت اعضای کانون های فرهنگی هنری تبدیل شده است. با فعالیت این سامانه؛ تغییر رویکرد در ستاد کشور و به تبع آن در استان ها، با رویکرد مجازی توسعه پیدا کرد به گونه ای که معاونت های تخصصی در ستاد کشور ایجاد شد.

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری فهما با اشاره به اهمیت فضای مجازی، خاطرنشان کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری به قشر متدین و متعهد جامعه  مبنی بر فعالیت در فضای مجازی دال بر اهمیت این موضوع است و رویکرد جدید ستاد فهمای کشور نیز متاثر از نگاه رهبری و سیاست های کلان حاکمیت و نظام به حوزه فضای مجازی است.

پایان پیام/699