کانون های مساجد یکی از ارکان تقویت مساجد هستند
کانون هاي مساجد يکي از ارکان تقويت مساجد هستند
امام جمعه تبریز:

کانون های مساجد یکی از ارکان تقویت مساجد هستند

حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم با بيان اينکه هيئت امنا و امام جماعت مساجد بايد با کانون هاي فرهنگي هنري مساجد همکاري داشته باشند، گفت: نقش محوري مسجد بر کسي پوشيده نيست و کانون هاي مساجد يکي از ارکان هايي است که موجب تقويت مسجد مي شود.
شناسه خبر : 25960 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در مراسم بزرگداشت ۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، با اشاره به نقش محوری مساجد در تربیت دینی، عبادی، اجتماعی، فرهنگی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مورد مساجد می فرمایند، مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه های فعالیت های اجتماعی است و اگر این حصار و خاکریزی فرهنگی نباشد همه چیز از دست می رود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه هیئت امنا و امام جماعت مساجد باید با کانون های فرهنگی هنری مساجد همکاری داشته باشند، افزود: نقش محوری مسجد بر کسی پوشیده نیست و کانون های مساجد یکی از ارکان هایی است که موجب تقویت مسجد می شود که باید امام جماعت و کانون ها با یکدیگر همبستگی و همراهی در گسترش کارهای فرهنگی داشته باشند.

وی با تاکید بر حضور جوانان در مساجد گفت: مساجد باید از حضور جوانان بهره برده و در ابتدای اسلام همه مسائل از مسجد نشات می گرفت و در انقلاب نیز مساجد پایگاه اصلی بود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت : مسجد مرکز تبلیغ است و در صدر اسلام از همین مساجد اسلام گسترش یافته است و از این رو نباید نسبت به مسجد بیگانه باشیم، مهمترین کار فرهنگی باید در مساجد انجام شود و جذب جوانان باید در مساجد باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه به اهمیت فعالیت های فرهنگی در مساجد اشاره کرد و افزود: بر اساس سند راهبردی مجمع کانون های مساجد کشور، گروه سنی مخاطب در کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کودک و نوجوان تعریف شده است، اما به این معنا نیست که در مقابل مخاطبان دیگر نقشی ندارد.

وی گفت: اگر ما بتوانیم کارهای فرهنگی خوبی را در مساجد به اجرا بگذاریم بدون شک مساجد موثرترین نهاد فرهنگی خواهند بود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد به اقتضای زمان و مسائلی که در جامعه پیش می آید برنامه های خود را طراحی و اجرا می کنند، گفت: کارکرد کانون ها قبل از کرونا و بعد از کرونا بسیار متفاوت است و به همین دلیل فعالیت های فرهنگی در مساجد بسیار ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: یک مسجد با تمام ظرفیت هایی که خداوند در آن قرار داده است در اختیار ماست و باید با همگرایی و هم افزایی که یک اصل مهم در مساجد است بهره لازم از آن برده شود.

وی با بیان اینکه برخی مجموعه های فرهنگی کمبود بودجه را مشکل اصلی خود میدانند، تصریح کرد: هرچند مشکلات اقتصادی وجود دارد اما اگر مجموعه های فرهنگی برنامه ریزی صحیح داشته باشند بودجه های لازم از طرق مختلف در دل همان برنامه پیش بینی می شود و اعتبار به وجود می آید.

حجت الاسلام و االمسلیمن آل هاشم گفت: هنر جذب خیرین فرهنگی به کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از رسالت ها و ماموریت های مدیران مسئول کانون های فهما است که باید برای آن برنامه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری در مساجد از نقشی اثرگذار در جامعه به ویژه بر قشر نوجوان و جوان برخوردار است. در این رابطه پویایی در برنامه های مساجد اهمیت زیادی دارد، بنابراین هر چه دستگاه های مختلف و خیران نیک اندیش از این کانون ها حمایت کنند شاهد رونق بیشتر برنامه های دینی، فرهنگی و علمی آنان و ارتقای معنوی و فرهنگی نسل امروز خواهیم بود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی کانون های مساجد استان تجلیل بعمل آمد.