مبنای فعالیت کانون، ترویج سبک زندگی اسلامی است
مبناي فعاليت کانون، ترويج سبک زندگي اسلامي است

مبنای فعالیت کانون، ترویج سبک زندگی اسلامی است

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري جواد الائمه (ع) مسجد چهارده معصوم روستاي چنار عجبشير، محوريت فعاليت هاي اين کانون را ترويج سبک زندگي اسلامي برپايه آموزه هاي ديني در بين اهالي روستا عنوان کرد.
شناسه خبر : 26068 تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد مسلم نوری، ضمن تبریک فرا رسیدن 18 اسفند ماه، سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، اشاره کرد: تاسیس کانون فرهنگی هنری در روستای چنار از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و تربیتی به خصوص در بین نسل آسیب پذیر جوان و نوجوان تاثیر بسیاری داشته و تبیین آموزهای اسلامی در خصوص سبک زندگی و ازدواج، مسائل تربیتی و تحصیلی توسط این مرکز فرهنگی در بین بسیار موفق بوده و مورد استقبال واقع شده است.

 مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری جواد الائمه (ع) مسجد چهاده معصوم روستای چنار شهرستان عجبشیر  با اشاره به قرار گرفتن در اسفندماه و سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، تاکید کرد: در محیط های روستایی فضای فرهنگی چندانی برای رشد و شکل گیری شخصیت های جوانان و نوجوانان وجود ندارد و در بیشتر روستاها کانون های فرهنگی هنری مساجد تنها مرکز فرهنگی هنری موجود می باشد.

وی ادامه داد:‌ کانون فرهنگی هنری جواد الائمه (ع) فعالیت های خود را در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی در بین اهالی روستا به عنوان طرح بزرگ فرهنگی و سلامت محور برنامه ریزی کرده است .

نوری گروه هدف این طرح را بیشتر جوانان و نوجوانان می داند، افزود: زندگی بر اساس تعالیم اسلامی در پی هجمه فرهنگی دشمنان ایران و اسلام رفته رفته در بین جوانان کمرنگ می شود و دلیل این امر نیز ناآگاهی و عدم اطلاع رسانی و تبیین این آموزه ها می باشد.

نوری با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) مؤمنين را به نامگذاري شايسته فرزندان سفارش کرده، ادامه داد: یکی از زمینه های فعالیت این کانون، تشویق اهالی برای استفاده از اسامی ائمه و معنی دار و زیبا برای فرزندانشان می باشد که در این صورت هدیه ای معنوی و نقدی از طرف کانون و مسجد به آنان اهدا می شود.

روحانی مستقر روستای چنار عنوان کرد: در روستای چنار همچنین هدایایی نیز برای تشویق جهت فرزندآوری اهالی از طرف مسجد و کانون فرهنگی هنری در نظر گرفته ایم که شامل تولد فرزند سوم و چهارم می باشد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری جواد الائمه (ع) در ادامه از در نظر گرفتن هدایایی جهت تشویق جوانان برای برگزاری عروسی به دور از تجمل و اسراف و گناه و  همچنین ترک استعمال دخانیات خبر داد و افزود: سعی کرده ایم فعالیت های کانون مختص اعضای کانون نباشد و تاثیر فعالیت های آن در زندگی همه مردم روستا متجلی شود.

نوری برگزاری کلاس ها و جلسات قرآنی، اخلاقی، تربیتی و احکام، انجام فعالیت های ورزشی، جذب مشارکت های مردمی برای کمک به نیازمندان، مشاوره و ایجاد اشتغال در خصوص زنبورداری، قالی بافی و خیاطی، برگزاری مساقات کتابخوانی، ایجاد کلاس های تقویتی، آشنایی و جمع آوری گیاهان دارویی را از دیگر فعالیت های این مرکز عنوان کرد.

امام جماعت مسجد جوادالائمه روستای چنار افزود: این مسجد در فضایی حدود 1000 متر مربع مشتمل بر ساختمان مسجد، کانون فرهنگی هنری، کتابخانه و قرائتخاننه، خانه عالم و دفتر مشاور و دیگر بخش های لازم یک محیط فرهنگی مذهبی می باشد که جزو بزرگترین و فعال ترین مساجد شهرستان عجبشیر می باشد.

گفتنی است، روستای چنار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی  است که دربخش قلعه چای دهستان دیزج رود شهرستان عجبشیر واقع شده و دارای دو مسجد به نام های مسجد جامع و مسجد جوادالائمه می باشد که مسجد جواد الائمه مجهز به کانون فرهنگی هنری ‌است.