نخلستان ولایت میزبان اعیاد شعبانیه در روستای کرد آباد اسکو می شود
نخلستان ولايت ميزبان اعياد شعبانيه در روستاي کرد آباد اسکو مي شود

نخلستان ولایت میزبان اعیاد شعبانیه در روستای کرد آباد اسکو می شود

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري نخلستان ولايت مسجد جامع روستاي کرد آباد اسکو، از برگزاري پرشور جشن هاي ماه شعبان به همت اين کانون در روستا خبر داد و گفت: بزرگداشت اعياد و وفات ۱۴ معصوم عليهم السلام از اهم فعاليت هاي کانون مي باشد.
شناسه خبر : 26176 تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۵۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، عین الله برزگر زاده با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری نخلستان ولایت مسجد جامع روستای کردآباد شهرستان اسکو، تنها مرکز فرهنگی در این روستا و روستاهای نزدیک است، افزود: این کانون در اواخر سال 1390 به همت دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در قسمت فوقانی مسجد جامع این روستا تاسیس و تجهیز و محلی برای گردهم آیی جوانان و نوجوانان روستایی شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری نخلستان ولایت مسجد جامع روستای کرد آباد، افزود: این کانون مجهز به کتابخانه و قرائتخانه است که با دارا بودن بیش از 200 عضو از یک روستای ۷۵۰ خانواری در همه ایام سال میزبان قشر جوان و محل آرامی برای مطالعه دانش آموزان و کنکوری ها می باشد.

برزگر زاده با تبریک اعیاد بزرگ شعبانیه خاطرنشان کرد: هر ساله اعیاد و وفات 14 معصوم علیهم السلام و همچنین دیگر اعیاد ملی و مذهبی به همت کانون در روستا برگزار می شود که برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان و جشن میلاد امام حسین  (ع) و حضرت ابوالفضل(س) مورد استقبال گسترده ای قرار می گیرد.

وی با اشاره به برپایی همه روزه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد جامع روستای کردآباد، افزود: امسال نیز همچون سال های گذشته، علیرغم شیوع بیماری کرونا، اعیاد شعبانیه به همات کانون و با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل مسجد جامع برپا خواهد شد.

برزگر زاده گفت: علاوه بر مراسم های عنوان شده، در ماه رجب نیز تهیه و پخش گوشت قربانی بین 750 خانوار روستا به همت مسجد و کانون انجام می شود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری نخلستان ولایت، از برگزاری جلسات ماهانه شورای کانون خبر داد و تاکید کرد: وجود و تاسیس کانون فرهنگی هنری در کنار و هم جوار با مساجد موجب مرکزیت مسجد در زندگی روزمره مردم و آموزش زندگی مسجد محور به جوانان و نوجوانان می شود.

گفتنی است، کردآباد یکی از روستاهای آذربایجان شرقی است که در دهستان گنبر بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شده و دومین روستای پرجمعیت دهستان گنبر پس از مرکز دهستان است.

یادآور می شود، شهرستان اُسکو نیز یکی از شهرهای غربی آذربایجان شرقی و از قطب‌های مهم صنایع دستی و گردشگری این استان می باشد و به شهر ملی چاپ باتیک در ایران معروف است.