مسجد جامع روستای کرد آباد اسکو، آماده پذیرایی از ماه رمضان می شود
مسجد جامع روستاي کرد آباد اسکو، آماده پذيرايي از ماه رمضان مي شود

مسجد جامع روستای کرد آباد اسکو، آماده پذیرایی از ماه رمضان می شود

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري نخلستان ولايت مسجد جامع روستاي کرد آباد اسکو، از غبارروبي و آماده سازي مسجد براي استقبال ماه مبارک رمضان خبرداد.
شناسه خبر : 26681 تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، عین الله برزگرزاده با بیان اینکه علیرغم شیوع بیماری کرونا مراسم های مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، از غبارروبی مسجد جامع روستای کرد آباد اسکو به همت اعضای کانون فرهنگی هنری و نمازگزاران خبر داد و گفت: هر ساله پس از برگزاری اعیاد شعبانیه و بزرگدشت میلاد منجی عالم بشری، اعضای کانون فرهنگی هنری نخلستان ولایت با همکاری اهالی روستا  و نمازگزاران به غبارروبی و آماده سازی مسجد برای استقبال ماه مبارک رمضان می پردازند.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری نخلستان ولایت مسجد جامع روستای کرد آباد اسکو ادامه داد: در ماه مبارک رمضان همه روزه سه وعده نماز های یومیه همراه با سخنرانی امام جماعت مسجد در این مسجد برگزار خواهد شد.

برزگرزاده ادامه داد: اعضای کانون فرهنگی هنری نخلستان ولایت در این ماه پربرکت هر روز عصر بعد از نماز مغرب و عشا با حضور نمازگزاران به قرائت یک جزء از قرآن کریم می پردازند و طرح ختم قرآن را بعد از افطار در مسجد اجرا می کنند.

وی افزود: همزمان با شب های قدر نیز مراسم احیای این شب ها به صورت پرشور و با رعایت پروتکل های بهداشتی در این مسجد برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به قرارگیری شب های قدر و ایام شهادت مولی متقیان درماه مهمانی خدا، گفت:مراسم عزاداری مولای متقیان حضرت علی (ع) نیز در کنار احیای شب های قدر با سخنرانی و نوحه خوانی برپا می شود.

گفتنی است، کردآباد یکی از روستاهای آذربایجان شرقی است که در دهستان گنبر شهرستان اسکو واقع شده و دومین روستای پرجمعیت دهستان گنبر  پس از مرکز دهستان است.

یادآور می شود، شهرستان اُسکو نیز یکی از شهرهای غربی آذربایجان شرقی و از قطب‌های مهم صنایع دستی و گردشگری این استان می باشد و به شهر ملی چاپ باتیک در ایران معروف است.

وی ادامه داد: به شرکت کنندگانی که پاسخ های صحیح ارائه کنند، هدایایی به قید قرعه تقدیم خواهد شد و اسامی برگزیدگان نیز در کانال کانون درج می شود.

به گفته شیری، این مسابقات به همت کانون فرهنگی هنری اصحاب الجنت روستای عنابلو شهرستان خداآفرین و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان خداآفرین برگزار می شود.

گفتنی است، عنابلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش گرمادوز شهرستان خداآفرین واقققع شده است.