استمرار فعالیت کانون‌های مساجد مرهون یاری و مساعدت خیرین است
استمرار فعاليت کانون‌هاي مساجد مرهون ياري و مساعدت خيرين است

استمرار فعالیت کانون‌های مساجد مرهون یاری و مساعدت خیرین است

قياسي، با بيان اينکه نمي توان براي همه فعاليت ها از خيرين کمک خواست گفت: نيازمند حمايت بيشتر براي دستيابي به اهداف کانون هستيم.
شناسه خبر : 26947 تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما»  از استان آذربایجان شرقی، موسی قیاسی، به تشریح بیش از یک دهه فعالیت های کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سیس پرداخت و گفت: این کانون در سال 1386 با اخذ مجوز از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سیس، افزود: با توجه به سامان دهی فعالیت های بچه های مسجد و نیاز به ایجاد و برگزاری کلاس های متنوع در زمینه های درسی و آموزشی و صنایع دستی و قرآنی، وجود مرکزی برای این فعالیت ها به ضرورت نیاز بود و در این راستا در سال ۱۳۸۶ کانون  فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سیس با همت روحانی وقت و سایر عزیزان فعال مسجدی این کانون شکل گرفت.

وی ادامه داد: کانون از زمان تاسیس در همه برنامه ها و فعالیت های مسجد و همچنین فعالیت های عمومی منطقه در زمینه های فرهنگی، هنری، ملی و مذهبی نقش پررنگ و تاثیر گذاری داشته است.

قیاسی برگزاری کلاس های کامپیوتر در ادوار مختلف،کلاس های تقویتی دروس در سطوح مختلف، کلاس های طراحی، کلاس های صنایع دستی، چرم دوزی و کلاس های قرآن در مقاطع مختلف را از مهم ترین دوره های آموزشی کانون عنوان کرد.

وی افزود: برگزاری جشن های ملی و مذهبی در اعیاد شعبان، رجب، دهه فجر، برگزاری مراسم ها و عزاداری های مذهبی در ایام محرم، برپایی شب های قدر، ایام فاطمیه و همچنین حضور فعال اعضای کانون در راهپیمایی های روز قدس و ۲۲ بهمن و دیگر مناسبت ها و برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی از دیگر فعالیت های کانون در ایام مختلف سال می باشد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سیس، اجرای طرح های بزرگ بانوی صبور در سال های ۹۶ و ۹۸، تدوین و نشر کتاب انقلاب شهرستان های استان، اجرای طرح تربیتی چهره به چهره در استان از دیگر فعالیت های فرهنگی کانون در سطح استان عنوان کرد.

قیاسی با اشاره به شرکت فعال اعضا کانون در دوره های کتابخوانی طرح فهما، افزود: در سال ۱۳۹۹ کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سیس در طرح فهما با امتیاز بالای ۱۰هزار، جزو کانون های شاخص و برتر استان بوده است.

وی تصریح کرد: از اواخر سال ۹۸ و در طول سال ۹۹ که کشور درگیر ویروس منحوس کرونا شده است، کانون فرهنگی هنری الغدیر در کنار مرکز نیکوکاری امام رضا(ع) و سایر ارگان های شهر سیس در تهیه و پخش بسته های غذایی و بسته های ضد عفونی کننده نقش مستمر و فعالی داشته  است.

وی طراحی پوستر های مرتبط با کرونا و پخش در فضای مجازی و اعلان حضوری و از طریق بلندگوهای مساجد جهت رعایت پروتکل ها و عدم حضور در فضاهای پرازدحام و برگزاری کلاس های قرآن مجازی در ایام کرونا و همکاری مستمر با ستاد کرونای شهر سیس  را از دیگر فعالیت های کانون در این دوران عنوان کرد.

قیاسی در ادامه پروژه ساختمان در حال ساخت کانون را از مهم ترین اقدامات کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع شهر سیس عنوان کرد و گفت: این پروژه از چند سال پیش به همت خیرین شهر سیس شروع شده و ان شاءالله بزودی دو طبقه از آن به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه استقرار کانون های فرهنگی هنری در کنار مساجد به دلیل اعتماد خانواده ها به این مکان های مقدس، بیشتر مورد استقبال خانواده ها قرار می گیرد، افزود: کانون های مساجد محلی امن و مناسب برای حضور جوانان و نوجوانان و همچنین فعالیت های فرهنگی هنری می باشند وهمه باید برای حفظ این مراکز تلاش کنیم.

مدیر مسئول کانون الغدیر سیس افزود: نیازمند حمایت بیشتر برای دستیابی به اهداف کانون هستیم. نمی توان برای همه فعالیت ها از خیرین کمک خواست هر چند در بیشتر مواقع اگر کمک و یاری خیرین در فعالیت های مختلف نبود، فعالیت کانون ها هم به برگزاری کلاس قرآن که اکثرا مربیان دلسوز هزینه ای بابت تشکیل کلاس ها دریافت نمی کنند و رایگان می باشد و کلاس های تقویتی که هزینه چندانی ندارند، ختم می شد.

وی با اشاره به تلاش های دشمنان برای انحراف و جذب جوانان در مسیر اهداف شوم خود، ادامه داد: نگهداشتن جوانان در مسیر درست و جذب این قشر، نیازمند اجرای برنامه های قوی و پرمحتواست که آن هم مستلزم صرف هزینه است.

لازم به ذکر است، شهر سیس یکی از شهرهای شهرستان شبستر و در 14 کیلومتری شرقی این شهرستان قرار دارد و شهرستان شبستر نیز به عنوان دومین شهر صنعتی آذربایجان شرقی و شهر دانشگاهی این استان در 65 کیلومتری شمالغرب تبریز واقع  شده است.