محور برنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد مقابله با کرونا است
محور برنامه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مقابله با کرونا است

محور برنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد مقابله با کرونا است

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري شهيد تجلايي کليبر گفت: در دوره شيوع کرونا کانون هاي فرهنگي هنري مساجد محوريت برنامه هاي خود را به مقابله با شيوع بيماري کرونا و آگاه سازي مردم محله تغيير داده اند.
شناسه خبر : 26948 تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، رستم جلیلی فرد، با اشاره به جایگاه ویژه کانون شهید تجلایی مسجد حضرت ابوالفضل در روستای قره داغلو گفت: کانون فرهنگی هنری شهید تجلایی در بین جوانان روستا مورد استقبال قرار گرفته و تنها مرکز فرهنگی این روستا می باشد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید تجلایی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای قره داغلوی شهرستان کلیبر افزود:  در سال های  گذشته کانون، محل برگزاری فعالیت های فرهنگی، مذهبی، قرآنی، آموزشی و هنری به صورت پرشور بوده است، اما بیش از یکسال است که  فعالیت های دیگر نیمه تعطیل شده و محوریت برنامه ها در راستای مقابله با شیوع بیماری منحوس کرونا می باشد.

جلیلی فرد افزود: کانون ها و مساجد از مهم ترین پایگاه های آموزش و آگاه سازی مقابله با کرونا می باشند و برنامه های خود را به مقابله با این بیماری و پاکسازی معابر و محل های روستایی و شهری تغییر داده اند.

وی ادامه داد: این کانون با ثبت فعالیت های خود در فهما موفق به کسب امتیاز بالای 15 هزار شده است که اخذ رتبه یک در شهرستان کلیبر و رتبه 28 در استان پیامد این فعالیت ها می باشد.

جلیلی فرد افزود: برگزاری مراسم ختم قرآن به مناسبت سومین روز درگذشت سردار سلیمانی، دوره روخوانی قرآن، سبک زندگی، کلاس زبان های خارجی، برگزاری دوره ترویج فرهنگ مطالعه، شرکت کودکان و نوجوانان در مسابقات قرآنی مدهامتان، خلاصه نویسی و معرفی کتاب برای مطالعه در دوران شیوع کرونا از طریق فضای مجازی از مهم ترین برنامه های این کانون می باشد.

وی، برگزاری همایش پیاده روی، تجلیل میثاق با شهدا، همکاری با خانه بهداشت جهت ضدعفونی و گندزدایی، مسابقه نامه برای سردار دلها، عکس نوشته برای شهیدان، گروه سرود، راه اندازی کتابخانه مسجد، معرفی ارکان و کادر کانون، برگزاری مراسم ایام فاطمیه، برگزاری دوره های هنرهای تجسمی در صنایع دستی، ورنی بافی و قالی بافی و ثبت ایده و کسب و کار برای راه اندازی در روستا را از دیگر فعالیت های کانون عنوان کرد.

گفتنی است، قشلاق قره داغلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قشلاق بخش شهرستان واقع شده است.