برگزاری ویژه برنامه «با قرآن در زلال رمضان» به همت کانون ثقلین هشترود
برگزاري ويژه برنامه «با قرآن در زلال رمضان» به همت کانون ثقلين هشترود

برگزاری ویژه برنامه «با قرآن در زلال رمضان» به همت کانون ثقلین هشترود

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري ثقلين روستاي اوشندل شهرستان هشترود گفت: مراسم هاي ماه مبارک رمضان و ليالي قدر، به صورت مستمر و با رعايت دقيق پروتکل هاي بهداشتي و فاصله گزاري اجتماعي برگزار مي شود.
شناسه خبر : 26950 تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مرتضی بایرامی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا، علاوه بر ایجاد مشکلات اقتصادی و اجتماعی، انجام مناسبت ها و مراسم های مذهبی را با بیشترین صدمات رو بروکرده است، گفت: استقبال از مراسم های مذهبی با تعطیلی مساجد بسیار کمتر شده است در حالیکه چون فضای مساجد بزرگ است و افراد با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند به انجام عبادات و مراسم های مذهبی بپردازند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری ثقلین مسجد جامع روستای اوشندل، در ادامه از برگزاری مراسم "با قرآن در زلال رمضان" خبر داد و گفت: در این طرح هر روز یک جزء از قرآن تلاوت می شود و سپس به تفسیر یک صفحه از آن جزء قرآن کریم پرداخت می شود.

وی ادامه داد: نمازهای هر سه نوبت در مسجد برپا می شود که در بین نماز ظهر و عصر احکام و بین نماز مغرب و عشا سخنرانی درخصوص مطالب مربوط به ماه مبارک رمضان برای نمازگزاران ارایه می شود. 

امام جماعت مسجد جامع اوشندل ادامه داد: در ایام رمضان کارگاه ها و جلسات آموزش احکام و روخوانی و حفظ سوره های کوچک قرآن برای کودکانو  نونهالان برگزار می شود .

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان برای مراسم شب های قدر نیز برنامه ریزی کرده ایم وخواندن قرآن، ادعیه و احیای شب های قدر و عزاداری شهادت مولای متقیان علی (ع) همراه با مراسم افطار برگزار خواهد شد که در این مراسم ها پروتکل های بهداشتی با دقت رعایت شده و مردم با فاصله در مسجد حضور می یابند.

بایرامی تاکید کرد: استقبال مردم روستا در ایام شیوع کرونا از فعالیت ها فرهنگی، مذهبی و آموزشی کانون فرهنگی هنری و همچنین حضور در مسجد نسبت به دیگر ایام سال کاهش یافته، این در حالی است که در فضایی با وسعت بیش از 400 متر 40 نفر با رعایت فاصله حضور یافته و به عبادت می پردازند.

وی با بیان اینکه تمامی مراسم های این کانون هم برای خواهران و هم براداران برگزار می شود،‌ خاطرنشان کرد: اعضای کانون و جوانان روستا در مناسبت های ملی و مذهبی در مسجد و کانون که اصلی ترین مرکز فرهنگی و مذهبی روستا می باشد به اجرای برنامه و مراسم می پردازند که در ماه شبان نیز در همه اعیاد جشن میلاد با رعایت تمامی پرتوکل های بهداشتی و حضور اهالی روستا برگزار شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری ثقلین مسجد جامع اوشندل با بیان اینکه روستای 350 خانواری اوشندل حدود 16 نفر طلبه و روحانی دارد، گفت: مراسم های مذهبی بسیار پرشور و با استقبال زیادی برگزار می شود.

گفتنی است، اوشندل یکی از روستاهای آذربایجان شرقی است که در دهستان کوهسار بخش مرکزی هشترود واقع شده است.

همچنین شهرستان هشترود یکی از شهرهای جنوبی استان آذربایجان شرقی می باشد که در ۱۱۴ کیلومتری جنوب شرق تبریز  واقع شده است.