توزیع کمک های مومنانه به همت کانون کوثر روستای آلاقیه هشترود
توزيع کمک هاي مومنانه به همت کانون کوثر روستاي آلاقيه هشترود

توزیع کمک های مومنانه به همت کانون کوثر روستای آلاقیه هشترود

مديرمسئول کانون فرهنگي هنري کوثر مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستاي آلاقيه هشترود، از توزيع بسته هاي کمک معيشتي در بين اهالي اين روستا خبر داد.
شناسه خبر : 26951 تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، داریوش برزگر، به تشریح برنامه های کانون فرهنگی هنری کوثر  مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای آلا قیه شهرستان هشترود پرداخت.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری کوثر مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای آلاقیه شهرستان هشترود با بیان اینکه شیوع بیماری موجب بروز مشکلات معیشتی برای مردم شده است، افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به رفع مشکلات معیشتی مردم در این برهه زمانی، مساجد و مجموعه های مستقر در این مراکز اقدام به جمع آوری کمک های مومنانه کرده و در این کار پیشقدم هستند و بر این اساس پایگاه مقاومت و کانون این مسجد اقدام به تهیه و توزیع بسته های معیشتی در بین اهالی روستا کرده است.

برزگر با بیان اینکه همه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی روستای 200 خانواری آلا قیه در این مسجد برگزار می شود، افزود: در این روستا 2 مسجد وجود دارد که وجود کانون، پایگاه مقاومت و فضای فیزیکی وسیع مسجد حضرت ابوالفضل (ع) موجب شده تا نقطه ثقل فعالیت های مختلف مربوط به روستا باشد.

وی ادامه داد: جوانان کانون در دوران شیوع بیماری کرونا علاوه بر توزیع ارزاق بین اهالی روستا، اقدام به سمپاشی و ضدعفونی محلات و مناطق مختلف به صورت گسترده روستا کردند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری کوثر خاطرنشان کرد: حضور تیم فوتسال کانون فرهنگی هنری در مسابقات ورزشی شهرستان، برگزاری کلاس های ورزشی از ظرف کانون در بخش نظر کهریزی و همچنین برگزاری کلاس های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی از دیگر فعالیت کانون تازه تاسیس کوثر می باشد.

وی در ادامه گفت: کانون با مشکل کمبود امکانات و تجهیزات مواجه است و اعتبارات تخصیص یافته به کانون برای انجام فعالیت های مختلف بسیار اندک است. چنانچه ما برای گسترش بحث کتابخانه کانون علیرغم وجود کتاب با مشکل قفسه مواجهیم.

برزگر افزود: کانون فرهنگی هنری کوثر در سال 96 موفق به اخذ مجور از دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی شد و علیرغم کاهش فعالیت های آن در اثرشیوع بیماری کرونا در سال 98، این کانون نوپا در بین جوانان و نوجوانان روستای آلاقیه مود توجه و استقبال بسیاری قرار گرفته است و نیازمند استمداد مسئولان مربوطه می باشد چون مسجد و کانون فرهنگی و کتابخانه تنها مرکز فرهنگی مذهبی موجود در بیشتر روستاها می باشد.

گفتنی است، آلاقیه یکی از روستاهای آذربایجان شرقی می باشد که در بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده است و شهرستان هشترود نیز در 114 کیلومتری جنوب شرقی تبریز قرار دارد.