سرمشق برنامه های کانون المهدی هشترود «کمک مومنانه» است
سرمشق برنامه هاي کانون المهدي هشترود «کمک مومنانه» است

سرمشق برنامه های کانون المهدی هشترود «کمک مومنانه» است

مدير مسئول کانون المهدي مسجد امام سجاد(ع) هشترود، با اشاره به تاکيد رهبر فرزانه انقلاب به کمک مومنانه در دوران شيوع بيماري کرونا؛ اين مهم را سرمشق برنامه هاي کانون عنوان کرد.
شناسه خبر : 26952 تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، علی عظیمی نیا به تشریح فعالیت های کانون فرهنگی هنری المهدی (عج) و مسجد امام سجاد (ع) هشترود در دوران شیوع بیماری منحوس کرونا پرداخت و گفت: مساجد و کانون های فرهنگی هنری مستقر در این مراکز در هر برهه ای زمان، با توجه به نیاز جامعه و شرایط جامعه به ارایه عملکرد  پرداخته اند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری المهدی (عج) مسجد امام سجاد (ع) هشترود، در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کرده اند، گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند "افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌ منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم" و ما نیز محوریت فعالیت های کانون  و مسجد را کمک به نیازمندان قرار داده ایم.

وی ادامه داد: در این دوران شیوع کرونا و قرنطینه کانون ها و مراکز فرهنگی که در جوار مساجد فعالیت دارند به دلیل حفظ فاصله گذاری اجتماعی فعالیت های خود را یا به صورت مجازی انجام می دهند یا به صورت کمک مومنانه و ما محوریت برنامه های کانون و مسجد امام سجاد هشترود را نیز در تحقق رهنمون رهبرفرزانه انقلاب در خصوص کمک مومنانه استمرار داده و انجام می دهیم.

وی از جمع آوری کمک های خیرین در ماه های اخیر خبر داد و گفت: نمازگزاران این مسجد و فعالان کانون اقدام به تهیه اقلام غذایی موردنیاز قشر آسیب پذیر و کم درآمد در قالب مرکز نیکوکاری سردار شهید قاسم سلیمانی که وابسته به کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد کرده است.

عظیمی نیا ادامه داد: ماهانه با توجه به میزان کمک های جم آوری شده از خیران حداقل 5 بسته غذایی تهیه،آماده سازی و در اختیاز نیازمندان منطقه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: قبل از شیوع بیماری کرونا در کشور، کانون فرهنگی هنری المهدی مراسم ها وبرنامه های ویژه در مناسبت های ملی و مذهبی و فرهنگی و اجتماعی برگزار می کرد، اما در این وضعیت و نیمه تعطیلی مساجد و مراکز، برنامه های خود را در جهت کمک های مومنانه و برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی به صورت مجاری کرده است.

عظیمی نیا خاطر نشان کرد: در ماه شعبان و به مناسبت اعیاد شعبانیه دو مسابقه کتابخوانی از کتاب های "3 دقیقه در قیامت" کاری از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی که روایتی است از خاطرات یکی از مدافعین حرم و کتاب "سلام بر ابراهیم" «سلام بر ابراهیم» که شامل زندگینامه ای مختصر و ۶۹ خاطره درباره شهید بزرگوار و مفقود الاثر «ابراهیم هادی» می باشد و هر دو کاری از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی می باشد، برگزار کرده و با اهدای هدایایی از سه نفر اول این مسابقات تجلیل شده است.

گفتنی است، هشترود یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی می باشد که در جنوب شرقی شهر تبریز واقع شده و 120 کیلومتر با این شهر فاصله دارد.