توزیع کمک های مومنانه به همت کانون امام خامنه ای بناب
توزيع کمک هاي مومنانه به همت کانون امام خامنه اي بناب

توزیع کمک های مومنانه به همت کانون امام خامنه ای بناب

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري امام خامنه اي مسجد امام خميني(ره) بناب، از توزيع ۲۰۰ بسته معيشتي و ۱۵۰۰ غذاي گرم در راستاي فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب طي سال جاري خبر داد.
شناسه خبر : 27080 تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، محمد قلی سلطانی به تشریح برنامه های کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای حوزه علمیه بناب پرداخت و گفت: در ایام ماه مبارک رمضان جزء خوانی قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم همزمان با نماز ظهر و عصر و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی عضو این کانون که طلاب حوره علمیه بناب می باشند، انجام می شود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای مسجد امام خمینی(ره) بناب خاطرنشان کرد: امسال و سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا فعالیت های مذهبی و مناسبتی کاسته شده و امور خیرانه و کمک های مومنانه و همکاری با شبکه بهداشت در راستای مقابله با این بیماری بیشتر مورد توجه اعضای کانون قرار گرفته است.

سلطانی افزود: از آغاز ایام شیوع کرونا طلاب حوزه علمیه و اعضای کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای در قالب 5 اکیپ به ضدعفونی محلات و اماکن به خصوص مساجد شهرستان بناب پرداختند . علاوه بر این طلاب در 3 مرحله در بیمارستان های بناب به کادر درمان کمک می کردند و تغسیل اموات کرونایی به همت طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه بناب انجام می شود و دفن اموات را نیز برادران عضو کانون و طلاب حوزه بر عهده داشتند.

وی در ادامه با اشاره به انجام کمک های مومنانه در راستای تحقق بخشی فرمایشات مقام معظم رهبری به همت مساجد و با مدیریت کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های مسقر در این مراکز، افزود: کانون فرهنگی هنری حوزه علیمه بناب نیز اقدام به توزیع 50 بسته کمک معیشتی در بخش خواهران و 150 بسته معیشتی هر کدام به ارزش  4 میلیون و 500 هزار ريال  و یک هزار و ۵۰۰ غذای گرم تهیه و بین اهالی منطقه و نیازمندان شهر توزیع شد.

سلطانی یادآور شد: در ایام ماه شعبان و رمضان و مناسبت های ملی و مذهبی فعالیت های بسیاری به همت کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای حوزه علمیه بناب انجام می شد که سال گذشته و امسال به علت شیوع بیماری و شرایط خاص جامعه از تراکم این برنامه ها کاسته شده ولی کاملا تعطیل نشده و در سطح کوچکتری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری ها این مراسم ها انجام می شود.

وی در ادامه به برگزاری مراسم عمامه گذاری حوزه علیمه در میلاد اما زمان (عج) اشاره کرد و افزود: سال گذشته این برنامه به جای نیمه شعبان همزمان با عید غدیر که وضعیت بهتر بود به صورت محدود و در فضای باز برگزار شد و امسال نیز در روزهایی که شرایط بهتر و مساعد تر باشد برگزار خواهد شد.

سلطانی گفت: امسال در اعیاد شعبانیه اعضای کانون به صورت رژه اتومبیل ها به پخش مولودی خوانی زنده و پخش شیرینی و بسته های شکلات و توزیع غذای گرم پرداختند.

وی ادامه داد: پخش ذکر "یا مهدی ادرکنی" از ماذنه مسجد جامع و نورافشانی در سطح شهر و پاسخ به شبهات مهدوی توسط اساتید حوزه علمیه و  قرائت دعای فرج امام زمان (عج) توسط امام جمعه بناب در شبستان مسجد امام خامنه ای حوزه علمیه بناب و پخش آن به صورت زنده از پیج های اینستاگرام حوزه و پایگاه های خبری شهرستان، برپایی مراسم جشن پناه عالم در شب میلاد منجی عالم بشریت در مسجد جامع بناب، برگزاری مراسم جشن و شادی در کوچه و بازار و اماکن مذهبی شهرستان بناب که با مولودی خوانی، مراسم خیابانی، نورافشانی و توزیع احسان و غذای آماده بسته بندی شده در جای جای شهر و روستاها همراه بود از برنامه های اجرا شده در ماه شعبان به همت حوزه علمیه و کانون امام خامنه ای این شهر می باشد.

به گفته وی، کلیه مراسمات مذهبی که در سطح شهر به ویژه مسجد جامع و مصلای بناب با استقبال و حضور پرشور مردم برگزار می شود، به همت کانون فرهنگی امام خامنه ای حوزه علمیه بناب انجام می گیرد.

گفتی است، بناب یکی از شهرهای آذربایجان شرقی می باشد که در کنار رودخانه صوفی چای و در دامنه جنوبی کوه سهند گسترده شده است و جنوب غرب و با فاصله ۱۲۰کیلومتری تبریز واقع شده است.