جمع آوری بیش از ۳۹ میلیون ریال زکات توسط کانون شهید شیرودی هوراند
جمع آوري بيش از ۳۹ ميليون ريال زکات توسط کانون شهيد شيرودي هوراند

جمع آوری بیش از ۳۹ میلیون ریال زکات توسط کانون شهید شیرودی هوراند

مدير مسئول کانون شهيد شيرودي مسجد عباسيه روستاي قره قيه شکرلو گفت: سال گذشته ۵ تن گندم و جو در منطقه به عنوان زکات و بيش از ۳۹ ميليون ريال در قالب زکات فطريه از اهالي منطقه جمع آوري شد.
شناسه خبر : 27083 تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، فرزاد مولائی، اظهار داشت: دقت و حساسیت متولیان در نامگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد و انتخاب نام شهدا و اسامی پرمعنی مذهبی بسیار قابل ستودنی است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید شیرودی مسجد عباسیه روستای قره قیه شکرلو، با بیان این‌که نام  گرفتن پایگاه مقاومت و کانون فرهنگی هنری به نام این شهید برای روستای ما مایه افتخار است، افزود: برای ما و اعضای کانون نیز بسیار مایه مباهات است که نام کانون مزین به نام شهید شیرودی است، چرا جوانان با الگوگیری از این شهدا، راه و آرمان آنان را تداوم می بخشند.

وی در ادامه به تشریح برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید شیرودی پرداخت و گفت: این کانون همواره در روستا به برگزاری مراسم های مختلف در مناسبت های ملی، مذهبی اهتمام ویژه داشته و از همکاری و حضور نیروهای جوان کانون در این برنامه ها بهره مند بوده است.

مولائی با اشاره به اجرای برنامه های جشن نیمه شعبان گفت: این برنامه های با قرائت قرآن، سخنرانی، پذیرایی و پخش شیرینی و همچنین برگزاری مسابقه  همراه بود که در پایان از نفرات اول مسابقه با اهدای کارت هدیه تجلیل به عمل آمد و کلیه هزینه های این مراسم را بچه های مسجد تامین کرده بودند.

وی ادامه داد: تعویض پرچم ورودی روستا روی پل آهنی به تعداد ۶ پرچم بزرگ جمهوری اسلامی ایران با هزینه ای نزدیک به 8 میلیون ريال در سال جاری، اجرای طرح غربالگری  شهید سلیمانی برای 22 خانوار روستا به همت 5 نفر از بچه های مسجد و عضو کانون به مدت 4 روز و تعویض تعدادی از سیستم های صوتی مسجد با تلاش اعضای کانون و هیئت امنای مسجد  با هزینه ای بالغ بر 370 میلیون ريال با کمک اهالی و خیرین از جمله کارهای انجام شده به همت اعضای این کانون می باشد.

مدیر مسئول کانون شهید شیرودی مسجد عباسیه روستای قره قیه شکرلو از برگزاری کلاس های آموزش روخوانی قرآن کریم با شرکت بچه های مسجد در دوره 23 روزه خبر دادو گفت: این دوره با اعطای گواهی از طرف اداره تبلیغات اسلامی استان و به صورت رایگان اجرا شد.

مولائی در خصوص کمک های مومنانه این کانون گفت: توزیع 80 بسته گوشت گوسفندی در قالب بسته بندی 2 کیلویی، دریافت و توزیع ۱۰ عدد کارت هدیه از طرف اداره تبلیغات اسلامی و همچنین توزیع بسته معیشتی با اقلام برنج، روغن، رب، مارونی، نخود، لوبیا، پنیر، تن ماهی، مرغ، قند، چای، ضد عفونی، ماسک در مناسبت های مختلف به ارزش بالغ بر 430 میلیون ریال بین اقشار کم درآمد در یک سال گذشته از جمله اقدامات این کانون در راستای اجرای فرمایش رهبر فرزانه انقلاب در خصوص کمک های مومنانه می باشد.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا در مناسبت هایی مانند ارتحال امام، هفته دفاع مقدس، ۲۲بهمن، سوم خرداد و سایر مناسبت های مربطه به خانواده شهدا و جمع آوری 5 تن گندم و جو در منطقه به عنوان زکات، جمع آوری بیش از 39 میلیون ریال در قالب زکات فطریه و جمع آوری 12 میلیون ریال کمک برای بازسازی عتبات عالیات از جمله فعالیت هایی است که با محوریت مسجد عباسیه قره قیه جمع آوری به مسئولین مربوطه شهرستان تحویل داده شد.

به گفته وی، اقامه نمازجماعت همه روزه به جز جمعه ها، برگزاری کلاس اخلاقی، دعای توسل سه شنبه ها از دیگر برنامه های این کانون در سطح روستا می باشد.

گفتنی است، روستای قره قیه شکرلو در بخش چهاردانگه شهر هوراند واقع شده است و شهرستان هوراند نیز یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی می باشد که درشمال شرق این استان قرار دارد.