توزیع بسته های معیشتی به همت کانون شهدای علویان مراغه
توزيع بسته هاي معيشتي به همت کانون شهداي علويان مراغه

توزیع بسته های معیشتی به همت کانون شهدای علویان مراغه

مدير مسئول کانون فرهنگي هنري شهداي روستاي علويان مراغه گفت: بعد از شيوع بيماري کرونا، محوريت برنامه هاي کانون در مناسبت هاي مختلف ملي و مذهبي، توزيع بسته هاي کمک معيشتي و غذاي گرم مي باشد.
شناسه خبر : 27087 تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، پرویز تقی دوست علویان با اشاره به اینکه ولادت امام حسن مجتبی به عنوان روز اکرام نامگذاری شده است، گفت: با شیوع بیماری کرونا و تاکید مقام معظم رهبری بر اکرام نیازمندان و کمک های مومنانه و همچنین کاهش برنامه های جمعی کانون، محوریت برنامه ها را بر تهیه بسته های معیشتی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی قرار دادیم.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد جامع قدیم روستای علویان مراغه  افزود: تعدادی از این بسته ها در ایام الله دهه فجر، روز میلاد امام حسن مجتبی(ع)، سالروز شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی، ایام محرم،  عید نوروز  به صورت غذای گرم و قالب کمک مومنانه که توسط خیرین محله تهیه شده بود با برنامه ریزی اعضای کانون میان خانواده های نیازمند روستای علویان توزیع شد.

وی با اشاره به کسب امتیاز بالای 12 هزار توسط این کانون روستایی در فهما، ادامه داد: کانون فرهنگی هنری شهدای روستای علویان مراغه در سال ۸۹ با اخذ مجوز از دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی،  فعالیت های خود را آغاز کرده و تاکنون در دوبخش برادران وخواهران به صورت حضور در روزهای فرد و زوج فعالیت می کند.

تقی دوست یادآور شد: مکان کانون در شبستان مسجد داری ورودی مجزا و همچنین مجهز به کتابخانه مستقل می باشد که در سال 97 از سوی دبیرخانه هماهنگی کانون های مساجد استان به عنوان کتابخانه فعال و برتر درشهرستان مراغه معرفی شد.

وی خاطر نشان کرد: کانون شهدای علویان در تمامی مراسمات ملی و مذهبی فعالیت چشمگیری دارد و پیش از شیوع بیماری کرونا همه مراسمات با حضور و استقبال پرشور اهالی روستا برگزار می شد اما اکنون به دلیل شرایط ویژه جامعه کمی از حجم فعالیت هایشکاسته شده است.

مدیر مسئول کانون علویان ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی در رشته های درسی و فنی و حرفه ای، کلاس کامپیوتر و برق ساختمان و کمک های اولیه و رشته های هنری و صنایع دستی بانوان در طول تابستان، غبار روبی مزار شهدا در ایام الله دهه فجر با حضور خانواده معظم شهدا،  برگزاری مراسم بزرگداشت دهه فجر، برپایی مراسم ترحیم سردار سلیمانی در سال 98، برگزاری ایستگاه صلواتی در سالروز شهادت سردار دلها با همکاری پایگاه بسیج  محله از اهم فعالیت های این کانون می باشد.

وی همچنین اجرای برنامه های جزء خوانی و آموزش قرآن در شب های ماه رمضان در دو بخش خواهران و برادران را از برنامه های ویژه این ماه عزیز عنوان کرد.  

گفتنی است، علویان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سراجوی غربی بخش مرکزی شهرستان مراغه و در دامنه کوه گوش تپه واقع شده است و مراغه نیز دومین شهر بزرگ این استان و در کنار روخانه صوفی چای در دامنه جنوبی کوه سهند و در 135 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.