تجلیل از کانون برگزیده استان در رویداد ملی فهما
تجليل از کانون برگزيده استان در رويداد ملي فهما

تجلیل از کانون برگزیده استان در رویداد ملی فهما

کانون فرهنگي هنري حضرت ابراهيم (ع) کوي شهيد رستمي تبريز در دومين رويداد ملي فهما موفق به کسب عنوان "شايسته تقدير ويژه" شد.
شناسه خبر : 27243 تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، مجید سوار با اشاره به کسب عنوان "شایسته تقدیر ویژه" از سوی این کانون در دومین رویداد ملی فهما اظهار داشت: این کانون در رواق قلم از شبستان هنر توانست رتبه برتر را از آن خود کند و از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مورد تجلیل قرار گیرد.

مدیرمستول کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم (ع) کوی شهید رستمی تبریز افزود: 17 نفر از شعرا و نویسندگان عضو کانون توانستند در رواق قلم با ثبت بیش از بالای 70 عنوان کتاب تالیفی و ترجمه خود افتخارآفرینی کننند.

وی افزود: برگزاری 2 کارگاه نویسندگی در کانون و 3 شب شعر برای نوجوانان و جوانان کانون، چاپ و نشر فصلنامه جوانه از سال 1392 تاکنون، برگزاری 2 نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس و 2 نمایشگاه عکس در ایام الله دهه فجر و هفته بسیج در سال گذشته، ثبت 5 گروه علمی پژوهشی در رابطه با قرآن و حدیث، ولایت فقیه، شیعه شناسی، امربه معروف و نهی از منکر، بهداشت و سلامت،  مهارت های زندگی، ازدواج و کار آفرینی و همچنین چاپ ونشر مجله روح خدا از دیگر فعالیت های کانون در رواق قلم است.

سوار با اشاره به ثبت فعالیت های کانون در رواق های نمایش، سرود و ترنج از شبستان هنر رویداد ملی فهما گفت: طرح تلاوت نور، اجرای شنبه های کتاب و معرفی بیش از 30 عنوان کتاب برای اعضای کانون به صورت مجازی و حضوری، ثبت کتابخانه در سایت بچه های مسجد، عضوگیری 200 عضو فعال در کتابخانه کانون و وجود بیش از 10 هزار عنوان کتاب با موضوعات مختلف به صورت کتاب باز از دیگر فعالیت های فرهنگی کانون بوده است.

وی ثبت بیش از 10 خلاصه نویسی کتاب در سایت بچه های مسجد را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ثبت 10 ایده و 3 طرح بومی و همچنین برگزاری 20 مورد کلاس های آموزشی به صورت مجازی و حضوری، ثبت بیش از 30 خبر و اخبار کانون در پورتال بچه های مسجد، ثبت بیش از 10 مورد سه شنبه های تکریم و برگزاری یادواره شهدای کوی شهید رستمی تبریز از دیگر فعالیت هایی بوده که در سامانه ثبت شد.

سوار از حضور اعضای کانون در فراخوان روح مقاومت و برگزاری 12 مرحله از طرح ملی راهکار و همدلی حضور گروه های جهادی کانون در مناطق محروم و مناطق زلزله زده استان و ویزیت رایگان مناطق محروم توسط گروه تخصصی سلامت و پزشکان و امدادگران و پرستاران جهادگر حداقل خبر داد و گفت: پخش 560 بسته مواد غذایی و بهداشتی در قالب کمک های مومنانه و همدلی و ضد فونی معابر کوی شهید رستمی و پخش سه هزار عدد ماسک نیز جزو فعالیت ها بوده است.

گفتنی است، طی مراسمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با لوح تقدیری از سوی وزیر ارشاد و اهدای حواله نقدی و فرهنگی و تندیس دومین رویداد ملی فهما از مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم (ع) کوی شهید رستمی تبریز تقدیر کردند.