کانون امیرالمومنین روستای ایللی نیازمند توجه بیشتر مسئولان است
کانون اميرالمومنين روستاي ايللي نيازمند توجه بيشتر مسئولان است

کانون امیرالمومنین روستای ایللی نیازمند توجه بیشتر مسئولان است

مدير مسئول کانون حضرت اميرالمومنين روستاي ايللي شهرستان کليبر، گفت: اين کانون به دليل کمبود امکانات و قرار گرفتن در منطقه محروم و حضور جوانان و نوجوانان چندين روستا در آن، نيازمند توجه بيشتري از سوي مسئولان مربوطه و خيران فرهنگي مي باشد.
شناسه خبر : 27247 تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، احسان نوری با بیان اینکه تاسیس کانون فرهنگی هنری در این روستا از طرف جوانان و نوجوانان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: با توجه به اینکه در روستاهای اطراف هیچ مرکز فرهنگی برای حضور و فعالیت جوانان و نوجوانان وجود ندارد، این قشر پرشور در این کانون جذب شده و کانون روستای ۵۰ خانواری ایللی بیش از 170 نفر عضو دارد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت امیرالمومنین روستای ایللی کلیبر با بیان اینکه این روستا، روستای کم برخوردار و دورافتاده ای است، افزود: کانون فرهنگی هنری روستا از لحاظ تحهیزات با مشکلات بسیاری مواجه است و در اولیه ترین تجهیزات نیز دچار کمبود است.

نوری با اشاره به تاسیس این کانون در روزهای پایانی سال 96، ادامه داد: در کتابخانه کانون کمتر 50 جلد کتاب  موجود است که آن هم به صورت اهدایی و در سال های گذشته از افراد و اعضا گردآوری شده است، اگر منابع بیشتری باشد، به یقین مورد استفاده و اقبال جوانان و اعضای کانون قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از آنجا که شغل بیشتر اهالی کشاورزی و دامداری است و در زمینه کشاورزی این بازه زمانی جزو پرمشغله ترین برهه ها است، از حجم فعالیت های کانون کاسته شده است اما در مناسبت های ملی و مذهبی و اعیاد و وفات برنامه های مرتبط از طرف کانون برگزار می شود.

وی ادامه داد: اقداماتی در خصوص برگزاری دوره های آموزشی مشترک با جهاد کشاورزی و همچنین اجرای طرح های خودکفایی در روستا با همکاری کمیته امداد امام خمینی شهرستان کلیبر انجام گرفته است که به امید خدا در آینده این طرح ها با همکاری کانون فرهنگی هنری و دستگاه های مربوطه اجرا و دوره های مورد نیاز نیز برگزار خواهد شد.

نوری در ادامه با اشاره به طرح کمک های مومنانه در ماه های شعبان و رمضان که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: روستای ایللی از روستا های محروم و دورافتاده شهرستان  می باشد و نیازمند توجه بیشتر خیران و مسئولان می باشد، با اینکه در صدد بودیم تا بتوانیم برای توزیع و تهیه بسته های کمک معیشتی برای خانواده های کم برخوردار روستا اعتبار و کمکی جذب کنیم اما متاسفانه امکان تهیه این کمک مهیا نشد.

وی با بیان اینکه کانون اميرالمومنين(ع) روستاي ايللي در راستاي فرهنگ کار آفريني و کتاب خواني فعاليت مي کند، خاطرنشان کرد: برای فعالیت های فرهنگی و هنری در کانون نیازمند تجهیزات بیشتری هستیم، شاید در محیط های شهری به دلیل تنوع تجهیزات و امکانات، کتاب چندان مورد استقبال جوانان نباشد اما درمورد روستا وضعیت متفاوت است و وجود کتاب و کتابخانه برای این محیط بسیار ضروری و جهت تبیین آموزه های اسلامی و جهت گیری و رشد و بلوغ فکری جوانان امری حیاتی می باشد.

نوری با اشاره به کسب امتیاز بالای 10 هزار توسط این کانون در فهما در طول مدت اندک فعالیت، یادآور شد: قبل از شیوع بیماری کرونا ودر سال 98 برنامه های گوناگونی در کانون اجرا شد که از جمله آن می توان به راهپيمايي و اعلام انزجار اعضاي کانون اميرالمومنين و دانش آموزان مدارس در محکومیت ترور و شهادت سردارسپهبدحاج قاسم سليماني، برگزاری دوره آموزش صحيح و روان قرآن کريم را که به صورت هفتگي در سطح روستا و روستاهای اطراف و برگزاری کلاس های آموزشی و مراسمات ملی مذهبی  اشاره کرد.

گفتنی است، ایللی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آبش احمد شهرستان کلیبر واقع شده است. همچنین شهرستان کلیبر نیز در  ۲۱۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز می باشد.