۳۲۰ کانون فرهنگی هنری استان مجوز الکترونیکی دریافت کردند
۳۲۰ کانون فرهنگي هنري استان مجوز الکترونيکي دريافت کردند
مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی:

۳۲۰ کانون فرهنگی هنری استان مجوز الکترونیکی دریافت کردند

هادي نيا گفت: تاکنون ۳۲۰ کانون فرهنگي هنري استان توانسته‌اند مجوز الکترونيکي فعاليت را از همين سامانه دريافت کنند.
شناسه خبر : 27248 تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، محمد هادی‌نیا در مراسم تجلیل از مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم تبریز؛ برگزیده رواق قلم رویداد ملی فهما 2 اظهار داشت: این کانون در رویداد ملی فهما دو یا همان «ایران قوی» توانست با ثبت فعالیت های گسترده در روق های مختلف به ویژه رواق قلم، عنوان شایسته ویژه تقدیر را از آن خود کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ادامه داد: هم اکنون 1408 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی سراسر استان فعال است که تمامی فعالیت ها با همکاری ائمه جمعه و اعضای شورای هماهنگی استان پیگیری و در سامانه بچه‌های مسجد و زیست بوم مجازی فعالان مسجدی ثبت می شود.

وی با اشاره به این‌که تاکنون 320 کانون فرهنگی هنری استان توانسته‌اند مجوز الکترونیکی فعالیت را از همین سامانه دریافت کنند، افزود: مشخصات 58 هزار نفر به عنوان اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در پورتال بچه های مسجد ثبت شده اند که هر یک می توانند به صورت مستقل فعالیت های خود را در سامانه ثبت کرده و امتیاز کانون را بالا ببرند.

هادی نیا در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح بهارانه فهما خبر داد و گفت: طرح بهارانه فهما در قالب بسته برنامه ای ماه های شعبان، رمضان و سال نو ارائه شده که با موضوعات مهدویت، تواصی به صبر و حق، شعار سال، عید نوروز، ماه مبارک رمضان، اعیاد شعبانیه، لیالی قدر، عید فطر برگزار می شود.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی افزود: برنامه های بهارانه فهما در ۲ شبستان فرهنگ و هنر برنامه ریزی شده است بنابراین کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست در شبستان فرهنگ ذیل رواق های نور، همدلی، کتاب و دانش و در شبستان هنر نیز در ذیل رواق های سرود، قلم و ترنج فعالیت کنند.

وی با بیان این که کانون ها بر اساس کسب امتیاز در طرح بهارانه فهما ارزیابی می شوند، ادامه داد: آثار، تولیدات و گزارش فعالیت های کانون های مساجد باید ضمن رعایت حریم افراد و خانواده ها با هشتک های #بهارانه_فهما و #بچه_های_مسجد در فضای مجازی نیز منتشر شود.

هادی نیا خاطرنشان کرد: بازه زمانی اجرای این طرح از اول فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با بهار طبیعت و بهار قرآن بوده و در سطح مساجد، منازل و اماکن عمومی قابل اجرا است و کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست مطابق شیوه نامه های بهداشتی فعالیت کنند.