تاسیس کانون جوانان منتظر شهر مهربان، از برکت وجودی امام عصر است
تاسيس کانون جوانان منتظر شهر مهربان، از برکت وجودي امام عصر است

تاسیس کانون جوانان منتظر شهر مهربان، از برکت وجودی امام عصر است

مدير مسئول کانون جوانان منتظر حضرت مهدي (عج) مسجد امام حسين (ع) مهربان، برگزاري جشن نيمه شعبان در مسجد به همت و حضور جوانان منطقه را گام اول تاسيس کانون عنوان کرد.
شناسه خبر : 27643 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، میثم فریدونی با تاکید بر حضور و فعالیت همه جانبه ظرفیت  کانون های فرهنگی هنری مساجد در برهه های مختلف اجتماعی و فرهنگی کشور به تشریح برنامه های کانون جوانان منتظر حضرت مهدی (عج)مهربان پرداخت.

مدیر مسئول کانون جوانان منتظر حضرت مهدی(عج) مسجد امام حسین(ع) مهربان، با اشاره به نامگذاری این کانون و تبرک آن به عنوان مقدس امام عصر (عج) افزود: این مرکز از سال ۸۵ فعالیت خود را با برگزاری جشن نیمه شعبان آغاز کرد  و در سال ۹۱ با توجه به نیاز منطقه و جوانان به وجود مرکزی جهت انجام فعالیت های ملی مذهبی و فرهنگی، اجتماعی موفق به اخذ مجوز از دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی شد.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای کار تمرکز فعالیت های  کانون حول محور برگزاری مراسمات مذهبی و جشن های  اعیاد و وفات ائمه معصومی علیهم السلام  بود که در ادامه با توجه به ظرفیت محل و کانون و اعضا، برگزاری کلاس های قرآنی و تقویتی دروس و تفریحی و ورزشی و اوقات فراعت جوانان به فعالیت های کانون اضافه شد.

فریدونی تاکید کرد: با توجه به مرکزیت مساجد و کانون های فرهنگی هنری در برهه هی حساس جامعه و رویدادهای مختلف، در زمان کرونا نیز کانون با همکاری شهرداری، بهداشت منطقه و بسیج کار ضدعفونی اماکن عمومی و منازل افراد کم بضاعت را شروع کرد و همچنین به توزیع ماسک، ضدعفونی و آگاه سازی در خصوص استفاده از این اقلام و رعایت پروتکل های بهداشتی پرداخت.

وی با اشاره به اهتمام اکثریت مساجد و کانون های مساجد در خصوص عمل به فرمایش و تاکید مقام معظم رهبری در خصوص کمک های مومنانه و دستگیری از نیازمندان در دوران شیوع کرونا، تصریح کرد: کمک های مومنانه در سطح کل شهر مهربان  با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه پاسداران و شهرداری و دفترامام جمعه و دیگر ارگان ها  برگزار شد که کانون نیز سهمی در این اقدام خودجوش و  پخش غذای گرم بین افراد نیازمند بر عهده داشت.

فریدونی تعداد اعضاء کانون را نزدیک به 300 نفر عنوان کرد و افزود: از بین اعضای کانون، حدود ۱۵۰ نفر آن که متشکل از خواهران و برادران می باشند همیشه پای کار بوده و در مناسبت ها و فعالیت های کانون و مسجد حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری جوانان منتظر حضرت مهدی (عج) مسجد امام حسین (ع)  مهربان در سطح شهرستان سراب رتبه اول و در سطح استان رتبه ۷۳ رو به خود اختصاص داده است، گفت: برگزاری همایش مقابله با آسیب های اجتماعی،آموزش پویانمایی، برگزاری کلاس های تفسیرقرآن، روخوانی قرآن، حفظ و همچنین نشست بصیرت افزائی و روشنگری، تشکیل گروه تواشیح و فوتسال از برنامه هایی است که به طور مرتب در کانون اجرا می شود.

گفتنی است، شهر مهربان یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی می باشد که در شهرستان سراب واقع شده است و در 58 کیلومتری غرب سراب و 69 کیلومتری شرقی تبریز قرار دارد.

کلمات کلیدی: امام زمان فهما